روسیه اقدام قانونی برای بازگیری مکتب در ورشو می‌کند

© Sputnik / Alexey Vitvitskyساختمان مکتب در ورشو
ساختمان مکتب در ورشو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
عضو شوید
ثارنوال های روسی در سفارت روسیه مقیم در ورشو، یک ارزیابی حقوقی از توقیف مدرسه ارائه خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش کانال تلگرامی کمیته تحقیقات، ثارنوال های روسی درباره توقیف ساختمان مکتب در سفارت روسیه در ورشو ارزیابی قانونی خواهند کرد.
پیشتر اعلام شده بود که مسکو اعتراض خود را بدلیل اشغال مکتب تحت سفارت روسیه را به ورشو اعلام خواهد نمود زیرا مقامات پولندی با اقدامات خود کنوانسیون وین را لغو کرده اند.
سفیر فدراسیون روسیه در پولند در کنار ساختمان این مدرسه که صبح امروز مقامات پولندی و پولیس این کشور به زور و بصورت غیر قانونی وارد آن شده بودند، حاضر شد.
در اطلاعیه این کمیته آمده است: "الکساندر باستیرکین رئیس این نهاد به محققان دستور داده تا اطلاعات لازم را از وزارت خارجه درخواست نموده و ارزیابی حقوقی خود را نسبت به شرایط حادثه رخ داده، ارائه نمایند".
Национальный флаг Польши на одном из зданий в Варшаве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
مدودف: روسیه نیازی به روابط دیپلماتیک با پولند ندارد
ساعاتی پیش آندری اورداش معاون سفیر فدراسیون روسیه در پولند اعلام کرده بود که تمامی کارکنانی که در این مکتب که تحت سفارت روسیه در پولند می باشد زندگی می کردند، این ساختمان را ترک کرده اند.
مجموعا در لحظه ورود به ساختمان این ساختمان 29 نفر در آن حضور داشتند- کارکنان آن و اعضای خانواده های آنان و از جمله کودکان.
در وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کردند که "چنین قدم وقیحانه ای" از جانب ورشو "بدون عکس العمل سخت فدراسیون روسیه و تبعات برای مقامات پولندی و منافع این کشور در روسیه" باقی نخواهد ماند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала