پودولیاک: اوکراین "حق دارد" همه چیز را در کریمه و دونباس نابود کند

© Sputnik / Александр Кряжев /  مراجعه به بانک تصاویر Советник руководителя Офиса президента Украины Михаил Подоляк
Советник руководителя Офиса президента Украины Михаил Подоляк  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2023
عضو شوید
پودولیاک، مشاور دفتر زلنسکی، حق اوکراین را برای نابودی همه چیز در کریمه، جمهوری دموکراتیک خلق‌ها و لوهانسک اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، گفت که اوکراین "حق دارد" همه چیز را در کریمه، مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپوروژیا و خرسون نابود کند.
پیش از این روزنامه واشنگتن پست با استناد به بخش دیگری از مطالبی که به نام اسناد درز کرده به این شبکه، گزارش داده بود که اوکراین قصد داشت در 24 فبروری سال جاری به خاک روسیه حمله کند، اما به درخواست واشنگتن، این حملات را به تعویق انداخت.
او در تلویزیون گفت: "چرا اوکراین، که امروز کاملاً به همکاری کامل با شرکای خود در مورد سلاح ها و نحوه استفاده ما از آنها بستگی دارد، و چه وظیفه نظامی را با یک ضربه (در مسکو ) انجام خواهیم داد؟ برای ما، اهداف اولویت دیگر چیست؟ قوانین بین المللی برای ما تضمین شده است، یعنی ما قانوناً حق داریم هر چیزی را که در قلمرو کریمه، لوهانسک، دونتسک، زاپوروژیا و خرسون واقع شده است، نابود کنیم."
به گزارش واشنگتن پست، سند آژانس امنیت ملی امریکا در 13 فبروری منتشر شد. در همان روز، ایالات متحده بار دیگر از شهروندان خود خواست روسیه را ترک کنند. با این حال، در 22 فبروری، یک گزارش سیا منتشر شد که بر اساس آن، اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین "به درخواست واشنگتن موافقت کرد که حملات به مسکو را به تعویق بیندازد."
در عین حال، طبق اطلاعات، هیچ نشانه ای وجود ندارد که یک آژانس اطلاعاتی دیگر اوکراین – (SBU) موافقت کرده باشد که برنامه های خود برای حمله به پایتخت روسیه را در همان زمان به تعویق بیندازد.
پنتاگون در حال بررسی مطالب فاش شده است که وضعیت نیروهای اوکراینی و برنامه های ایالات متحده و ناتو برای تقویت آنها را توصیف می کند. در این مورد، در 13 آپریل، جک تکسیرا، یکی از اعضای نیروی هوایی گارد ملی ایالات متحده، بازداشت شد.
مسکو رد نمی کند که اطلاعات نادرست هدفمندی وجود داشته باشد. همانطور که سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه گفت، ایالات متحده یکی از طرفین درگیری است و در واقع در حال جنگ ترکیبی علیه روسیه است که ممکن است شامل روش های مشابه باشد.
Премьер-министр Украины Денис Шмыгаль  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
نخست وزیر اوکراین به کانادا خواهد رفت تا برای ضدحمله کمک بخواهد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала