نخست وزیر اوکراین به کانادا خواهد رفت تا برای ضدحمله کمک بخواهد

© AFP 2023 / Francois WalschaertsПремьер-министр Украины Денис Шмыгаль
Премьер-министр Украины Денис Шмыгаль  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
عضو شوید
گلوب اند میل: نخست وزیر اوکراین، برای تهیه سلاح برای ضد حمله به کانادا خواهد رفت.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه گلوب اند میل، نخست وزیر اوکراین، دنیس شمیگل، برای درخواست مهمات و خودروهای زرهی برای "ضد حمله" به کانادا خواهد رفت.
همانطور که اشاره شد، نخست وزیر در هفته های آینده به کانادا سفر خواهد کرد، اما به دلایل امنیتی، دولت اوکراین تاریخ این سفر را اعلام نمی کند.
شمیگل در مصاحبه ای با روزنامه گفت: "اکنون ما به خودروهای زرهی سنگین نیاز داریم. و به گلوله های توپخانه بیشتری نیاز داریم: مهمات برای هویتزرها و مهمات برای تانک. این برای سازماندهی ضد حمله ما بسیار مهم است."
به گفته این نشریه، نخست وزیر نگران نبود کمک های نظامی جدید در بودجه فدرال کانادا به اوکراین نیست و امیدوار است که کانادا در هر صورت کمک های نظامی و غیره بیشتری ارائه کند. شمیگال همچنین گفت که اوکراین به کشورهایی مانند کانادا نیاز دارد تا راه را برای سرمایه گذاری خارجی بیشتر هموار کنند و این شامل بیمه ویژه برای کاهش ریسک مالی کار در مناطق جنگی است.
نخست وزیر بدون اشاره به جزئیات اشاره کرد که در جریان این سفر قراردادهایی با یک شرکت کانادایی در زمینه همکاری در صنعت هسته ای امضا خواهد شد و افزود که کیف قبلاً با شرکت های خارجی از جمله از کانادا موافقت نامه هایی امضا کرده است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
قوای امریکا و اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
امریکا از حمله متقابل قریب الوقوع اوکراین خبر داد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала