امریکا از حمله متقابل قریب الوقوع اوکراین خبر داد

© AFP 2023 / YURIY DYACHYSHYNقوای امریکا و اوکراین
قوای امریکا و اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
عضو شوید
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، طی مصاحبه با نشریه فرانسوی Ouest-France از احتمال حمله متقابل اوکراین در هفته های آینده خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، بلینکن گفت: "اول، هر کاری که ممکن است باید برای کمک به اوکراین و بازپس گیری سرزمین ها انجام شود، از جمله حمله متقابل که در هفته های آینده انتظار می رود. اما هدف دوم کمک به اوکراین برای ایجاد قابلیت های میان مدت و بلندمدت خود است".
وزیر امور خارجه امریکا در پاسخ به این سوال که آیا امریکا قصد دارد از کیف برای مبارزه با زور برای تصرف کریمه و دونباس حمایت کند، گفت: مسئولیت چنین تصمیمی با اوکراین است.
Интервью министра иностранный дел Сергея Лаврова генеральному директору медиагруппы Россия сегодня Дмитрию Киселеву (2 февраля 2023). Москвa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
شرایط مذاکرات روسیه با اوکراین اعلام شد
بلینکن در پاسخ گفت: "این تصمیم اوکراین است. این دموکراسی است، رئیس جمهور زلنسکی اراده مردم اوکراین را برآورده می کند. در واقع این تصمیم برای اوکراینی ها است. ما همراه با بسیاری از کشورهای دیگر از اوکراین در تلاش هایش حمایت می کنیم." .
همانطور که رویتر در اوایل این هفته گزارش داد، اوکراین هشت لوا تهاجمی به اصطلاح گارد تعرضی را آموزش داده است که در مجموع 40000 نفر را شامل می شود. الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین طی مصاحبه با روزنامه Wyborcza گفت که حمله متقابل ممکن است زمانی آغاز شود که گل ولای متوقف شود. کارشناسان و سیاستمداران نظامی اوکراینی و غربی بارها از منطقه زاپوروژیه به عنوان یکی از مسیرهای حمله برای رسیدن به ساحل بحری آزوف برای قطع کریدور زمینی کریمه نام برده اند.
در این منطقه و همچنین در سایر موضوعات جدید روسیه، آنها بارها اعلام کرده اند که برای هرگونه اقدام قوای مسلح اوکراین آماده هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала