نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور افغانستان در نشست دوحه اشتراک خواهد کرد

© SputnikЗамир Кабулов
Замир Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2023
عضو شوید
ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه گفت که در نشست آتی نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در مورد افغانستان در اول ماه می که در دوحه برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نشست نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در مورد افغانستان در اول ماه می که در دوحه برگزار خواهد شد که توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد. ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه گفت که وی نیز در این نشست شرکت خواهد کرد.
کابلوف روز سه شنبه در پاسخ به سوالی گفت: این پیشنهاد چند هفته پیش مطرح شد و من در این نشست در دوحه شرکت خواهم کرد.
این دیپلمات تاکید کرد که روسیه در نشست آتی گفتگوی صادقانه و صریح انجام خواهد داد. "توقعات بزرگ خاصی وجود ندارد، زیرا آنچه گوترش در تلاش است انجام دهد، به عنوان مثال، ترکیب رویکردهای دشوار ترکیبی دولت های منطقه و غرب جمعی به رهبری ایالات متحده است. ما گفتگوی صریح و صادقانه خواهیم داشت.
کابلوف همچنین گفت که می تواند در دوحه دیدارهای دوجانبه داشته باشد. این دیپلمات در پاسخ به سوال مربوطه گفت: "بله، آنها این کار را انجام خواهند داد. در حال حاضر درخواستی از سوی برخی از همکارانم وجود دارد، بنابراین من قصد دارم جلساتی را برگزار کنم." ابتدا با رئیس یوناما، همکار ترک و احتمالاً دیگران هم خواهند بود."
Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерреш - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2023
دبیرکل سازمان ملل متحد میزبان نشست ماه می درباره افغانستان در دوحه خواهد بود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала