وزیر داخله ترکیه: ما در مبارزه با تروریسم و با امریکا طرفیم

© AFP 2023 / Bulent KilicТурецкие военные на турецко-сирийской границе
Турецкие военные на турецко-сирийской границе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2023
عضو شوید
سویلو وزیر داخله ترکیه گفت که ترکیه با تروریسم مبارزه می کند و با امریکا مخالف است.
به گزارش اسپوتنیک، سلیمان سویلو وزیر داخله ترکیه به نقل از تلویزیون اولوسال گفت که ترکیه در حالی که با تروریسم مبارزه می کند در واقع با ایالات متحده می جنگد.
وی خاطرنشان کرد که آنکارا با حزب ممنوعه کارگران کردستان(PKK)، داعش * و سازمان واعظ فتح الله گولن، که مقامات جمهوری کودتای سال 2016 را با وی مرتبط می دانند، مخالف است.
سويلو تاكيد كرد: ما با پ‌ك‌ك نمي‌جنگيم، ما با آمريكا مي‌جنگيم. آيا آنقدر ساده‌لوح هستيم كه اين را نمي‌دانيم؟ ما اين را مي‌دانيم. آمريكا مي‌خواهد در آنجا يك كشور تروريستي ايجاد كند.
Министр внутренних дел Турции Сулейман Сойлу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2023
وزیرداخله ترکیه: جهان از امریکا متنفر است
او هفته گذشته امریکا را به تلاش برای ایجاد یک داخله تروریستی در نزدیکی مرزهای ترکیه متهم کرد. پس از حمله تروریستی سال گذشته در استانبول، وی گفت که آنکارا تسلیت واشنگتن را نمی پذیرد. و هفته گذشته، سویلو در نشستی با جوانان گفت که ایالات متحده "همچنان آبروی خود را از دست می دهد"، کل جهان "از امریکا متنفر است" و اروپا "پیاده" ایالات متحده است.
درگیری مسلحانه با پ.ک.ک در سال 1984 در ترکیه آغاز شد و در سال 2015 از سر گرفته شد. این سازمان همچنین در شمال سوریه و عراق که آنکارا در حال انجام عملیات هوایی و زمینی علیه پ.ک.ک است، فعالیت می کند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، سال گذشته درباره نابودی 6000 عضو این سازمان در داخل داخله و 6900 نفر در خارج از آن از جولای 2015 گفت. تلفات نیروهای امنیتی ترکیه به بیش از 1.2 هزار نفر رسید.
Министр внутренних дел Турции Сулейман Сойлу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2023
وزیر داخله ترکیه: امریکا در تلاش برای ایجاد یک کشور تروریستی است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала