وزیر داخله ترکیه: امریکا در تلاش برای ایجاد یک کشور تروریستی است

© AFP 2023 / ADEM ALTANМинистр внутренних дел Турции Сулейман Сойлу
Министр внутренних дел Турции Сулейман Сойлу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2023
عضو شوید
وزیر داخله تركيه "سويلو" اعلام كرد كه ايالات متحده در تلاش است "دولت تروريستی" ايجاد كند.
به گزارش اسپوتنیک، سلیمان سویلو، وزیر داخله ترکیه، امریکا را به تلاش برای ایجاد یک "دولت تروریستی" در کنار ترکیه متهم کرد.
سویلو در گفتگو با "سی ان ان ترک" گفت: "پس از وقایع گزی (اعتراض در استانبول که در سال 2013 به ناآرامی تبدیل شد)، ترکیه با مجموعه ای از وقایع مواجه شد که منجر به کاهش سرمایه گذاری شد. به این موارد بیماری همه گیر اضافه شده است. ما با بزرگترین موج مهاجرت در جهان روبرو هستیم. این با هزینه های مختلفی همراه است. آمریکا می خواهد در کنار ما یک کشور تروریستی ایجاد کند. ما در حال انجام اقدامات احتیاطی هستیم. ما چهار عملیات بزرگ علیه این کار انجام دادیم."
اعتراضات در اواخر ماه می سال 2013 در استانبول به دلیل تصمیم مقامات مبنی بر از بین بردن پارک گزی در منطقه تقسیم و ساخت یک مجتمع تجاری و تفریحی در محل آن به عنوان بخشی از بازسازی میدانی به همین نام برگزار شد. این اعتراضات به موجی از اعتراضات علیه سیاست های رجب طیب اردوغان، نخست وزیر وقت تبدیل شد.
به گفته سویلو، "این خطر (ایجاد یک دولت تروریستی) از بین نخواهد رفت مگر اینکه عامل امریکا حذف شود."
Флаги Украины и США у здания Капитолия в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2023
حرص؛ کلمه که دولت امریکا و رژیم کی‌یف را متحد می کند
وی خاطرنشان کرد: "این خطر بدون امریکا از بین نمی رود. آنها (ایالات متحده) با افغانستان چه کرده اند؟ اگر من یک امریکایی بودم از این وضعیت ناراحت می شدم. مردم زیر چرخ های هواپیما آویزان بودند. بهبودی برای عراق و سوریه آسان نیست. هزینه های ثابت وجود دارد. این کار آسانی نیست. امریکا مدتهاست در تلاش برای ایجاد یک کشور تروریستی است. بیش از 40 سال است که ترکیه می جنگد. 86 تروریست در کوه ها (در شمال عراق) باقی مانده اند. آیا آنها واقعا فکر می کنند که ترکیه نمی تواند با این موضوع مبارزه کند... دیروز من در حکاری بودم، جایی که در منطقه کاتو مارینوس منطقه لجستیکی برای یک سازمان تروریستی وجود داشت. زمانی که ما عملیات کاتو را انجام دادیم، صدها تروریست در آنجا بودند. ما از انتقال منابع مادی و فنی به آنجا جلوگیری کردیم، انتقال مادی و فنی و انسانی را متوقف کردیم."
پس از حمله تروریستی سال گذشته در استانبول، سویلو گفت که انقره تسلیت واشنگتن را نمی پذیرد. پس از آن وزیر کشور ترکیه از سفیر امریکا خواست که دستان کثیف خود را از کشورش دور کند. سویلو روز سه‌شنبه در جریان دیدار با جوانان در استانبول گفت که ایالات متحده "همچنان آبروی خود را از دست می‌دهد" و کل جهان "از امریکا متنفر است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала