سازمان ملل: به رسمیت شناختن "امارت اسلامی" موضوع محور نشست افغانستان نیست

© iStock.com / diegograndiФлаги в Центральных учреждениях Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке, США
Флаги в Центральных учреждениях Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2023
عضو شوید
سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه پس از اظهارات معاون دبیرکل سازمان ملل، تاکید کرد که نشست ماه آینده سازمان ملل در مورد افغانستان بر روی شناسایی احتمالی بین‌المللی طالبان* تمرکز نخواهد کرد.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، قرار است در تاریخ 1 تا 2 می میزبان یک گردهمایی پشت درهای بسته در دوحه از نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در امور افغانستان باشد. معاون او، آمنه محمد، روز دوشنبه پیشنهاد کرد که این گردهمایی "می‌تواند آن گام‌های کوچک را پیدا کند تا ما را در مسیر شناسایی بازگرداند".
فرهان حق معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: "کنفرانس دوحه در اول و دوم ماه می بر شناسایی تمرکز ندارد و ما نمی‌خواهیم در این مورد سردرگمی وجود داشته باشد. موضوع بحث ایجاد یک اجماع واحد بیشتر در مورد چالش های موجود است."
طالبان در آگوست 2021 با خروج نیروهای تحت رهبری ایالات متحده پس از 20 سال جنگ، قدرت را به دست گرفت.
در ماه دسامبر، مجمع عمومی سازمان ملل متشکل از 193 عضو، برای دومین بار، تصمیم گیری درباره به رسمیت شناختن طالبان را با اجازه دادن به آنها برای اعزام سفیر سازمان ملل به نیویورک به تعویق انداخت.
در اوایل این ماه، طالبان پس از توقف کار زنان برای گروه‌های کمک‌های بشردوستانه در ماه دسامبر، ممنوعیت کار زنان افغان برای سازمان ملل را آغاز کرد. در این گزارش آمده است که از زمان سرنگونی دولت مورد حمایت غرب، آنها همچنین کنترل بر دسترسی زنان به زندگی عمومی را تشدید کرده اند، از جمله ممنوعیت ورود زنان به دانشگاه و بستن اکثر لیسه های دخترانه.
طالبان می گوید که طبق تفسیر دقیق خود از قوانین اسلامی به حقوق زنان احترام می گذارد.
طالبان — * این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
Первый заместитель генерального секретаря ООН Амина Мохаммед - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2023
سازمان ملل متحد پیشنهاد برگزاری نشستی درباره به رسمیت شناختن طالبان می دهد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала