سازمان ملل تصمیم بیرون رفت از افغانستان را ندارد

© iStock.com / travelviewФлаг Организации Объединенных Наций в Риме, Италия
Флаг Организации Объединенных Наций в Риме, Италия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2023
عضو شوید
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل میگوید خروج سازمان ملل از افغانستان سوء تعبیر شده یا سوء تفاهم شده است.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سوال در مورد افغانستان گفت: "من فکر می‌کنم در مورد آنچه گفتیم یا سوء تعبیر شده یا سوء تفاهم وجود داشته است.
وی در ادامه افزود: "ما در افغانستان می مانیم. ما متعهد هستیم که هر کاری که بتوانیم برای مردم افغانستان انجام دهیم. همانطور که می دانید، ما در 5 می یک بررسی داریم، ما از زمان ایجاد سازمان ملل متحد، می گویم به طور مداوم در افغانستان حضور داشته ایم و این شامل بدترین دوره ها در آن کشور می شود. بنابراین، ما همچنان به تلاش خود ادامه می دهیم تا هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا به تعداد بیشتری از مردم دسترسی پیدا کنیم و به تلاش برای عقب نشینی از این فرمان معکوس، حداقل بگوییم، توسط مقامات ادامه می دهیم."
در عین حال اقای داکتر رامز الاکبروف، معاون دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در صفحه تویتر خود نگاشته است "افغانستان در یک نقطه اوج قرار دارد.
Флаг Организации Объединенных Наций - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2023
سازمان ملل: خروج از افغانستان "دلخراش" خواهد بود
اولویت فوری در حال حاضر حفظ پاسخ بشردوستانه در محیط عملیاتی فعلی تا بهترین حد ممکن، جلوگیری از قحطی، جلوگیری از شیوع بیماری و جلوگیری از مرگ و میر اضافی است."
وی‌ می افزاید، نیازها در افغانستان بیشتر و بدتر خواهد شد مگر اینکه فضای بشردوستانه بهبود یابد و کمک‌ کنندگان فوراً برای فعال کردن مرکز‌های کمک‌رسان برای حفظ بزرگترین پاسخ جهان اقدام کنند.
در سال 2023، 4.62 میلیارد دالر برای کمک به 23.7 میلیون نفر و دفع گرسنگی، بیماری و مرگ مورد نیاز است.
در حالی که مقامات عملی طالبان مجموعه ای از تصمیمات را اتخاذ کرده اند که تأثیر منفی بر توانایی بازیگران بشردوستانه برای پاسخگویی همه جانبه داشته است، اکنون زمان آن نیست که به مردم افغانستان پشت کنیم. آنها به همبستگی همه نیاز دارند.
جامعه بشردوستانه و کل جامعه بین المللی باید هر کاری که می توانند برای ادامه مسیر انجام دهند، از جمله با آزاد کردن بودجه ای که قبلاً برای افغانستان تخصیص داده شده است و کمک مالی آینده را متوقف نکند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала