سازمان ملل: خروج از افغانستان "دلخراش" خواهد بود

© iStock.com / Viktor SidorovФлаг Организации Объединенных Наций
Флаг Организации Объединенных Наций - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2023
عضو شوید
سازمان ملل اگر نتواند طالبان را متقاعد کند که زنان محلی برای این سازمان کار کنند، در ماه می این کشور را ترک خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های سازمان ملل اعلام کردند که اگر نتواند طالبان را متقاعد کند که زنان محلی برای این سازمان کار کنند، سازمان ملل آماده است تا تصمیم "دلخراش" را برای خروج از افغانستان در ماه می اتخاذ کند.
آخیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه ملل متحد، به آسوشیتدپرس گفت که مقامات سازمان ملل در حال مذاکره با دولت افغانستان هستند به این امید که دولت در حکمی که در این ماه زنان محلی را از کار در این سازمان منع می کند، استثناهایی قائل شود.
وی افزود: "منصفانه است که بگوییم در جایی که ما در حال حاضر هستیم، کل سیستم سازمان ملل باید یک گام به عقب بردارد و توانایی خود را برای فعالیت در آنجا ارزیابی کند. اما بحث درباره اصول اساسی، حقوق بشر نیست."
اشتاینر در ادامه گفت که برخی از این مشکلات اقتصادی به دلیل سیاست های طالبان است که بیشتر زنان را از محل کار دور نگه می دارد. این مشکلات اقتصادی به معنای نیاز بیشتر در کشور است، اما سازمان ملل تصمیم گرفته است که حقوق بشر غیرقابل مذاکره است و اگر طالبان تسلیم نشوند، در ماه می این کشور را ترک خواهد کرد.
Эмблема Всемирной организации здравоохранения на дверях штаб-квартиры в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2023
سخنگوی وزارت صحت عامه: با اطلاعات بی اساس ذهنیت مردم را خراب نکنید
اشتاینر گفت: "من فکر می‌کنم راهی جز دل‌شکستگی وجود ندارد. منظورم این است که اگر بخواهم تصور کنم که خانواده سازمان ملل امروز در افغانستان نیستند، این تصاویر میلیون‌ها دختر جوان، پسر جوان، پدر، مادر را دارم که اساساً غذای کافی نخواهند داشت."
دفتر توسعه سازمان ملل نیز می‌گوید که احتمال کاهش 30 درصدی کمک‌ها وجود دارد و در صورت کاهش، اقتصاد افغانستان کوچک می‌شود، تورم افزایش و نقدینگی کاهش می‌یابد.
مقام‌های بین‌المللی می‌گویند که به‌دلیل توجه کمک‌کنندگان به سایر بحران‌های جهانی و محدودیت طالبان بر زنان کارمند در سازمان ملل، کمک به افغانستان کاهش خواهد یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала