رئیس جمهور کوریای جنوبی امکان ارسال سلاح به اوکراین را رد نکرد

© Depositphotos.com / FirststarФлаг Южной Кореи на фоне здания министерства обороны Южной Кореи
Флаг Южной Кореи на фоне здания министерства обороны Южной Кореи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2023
عضو شوید
رئیس جمهور کوریای جنوبی ارسال تسلیحات به اوکراین را رد نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، یون سوک یول، رئیس جمهور کوریای جنوبی در مصاحبه ای که در روز چهارشنبه منتشر شد، بیان کردکه در صورت وجود تهدید جدی برای جمعیت غیرنظامی این کشور، جمهوری کوریای ممکن است شروع به ارسال سلاح به اوکراین کند.
در این گزارش آمده است که رهبر کوریای جنوبی برای اولین بار درباره امکان انتقال سلاح به اوکراین صحبت کرد. او گفت: " اگر وضعیتی پیش بیاید که جامعه بین المللی نتواند آن را تحمل کند، مثلاً در مورد حملات گسترده به غیرنظامیان یا نقض جدی قوانین جنگ، آنگاه برای ما دشوار خواهد بود که فقط بر موارد بشردوستانه و کمک مالی [به کیف] پافشاری کنیم.
به گفته یون سوک یول، کشورش در حال بررسی راه های مختلف برای "کمک به اوکراین در دفاع و بازسازی" است. رئیس جمهور کوریای جنوبی گفت که در چنین حالتی "هیچ محدودیتی در میزان کمک برای دفاع و بازسازی، مطابق با قوانین بین المللی و ملی وجود نخواهد داشت." وی افزود: جمهوری کوریای با توجه به روابطش با طرف های درگیر و تحولات میدان نبرد "مناسب ترین اقدامات" را انجام خواهد داد.
پیش از این، سئول کمک‌های بشردوستانه و همچنین اقلام نظامی مانند کلاه ایمنی و جلیقه‌های ضد گلوله را به کی‌یف ارائه می‌کرد، اما سلاح‌ها را نداشت. نوامبر گذشته، وال استریت ژورنال به نقل از منابع گزارش داد که جمهوری کوریای 100000 گلوله توپ به ایالات متحده برای انتقال آنها به اوکراین خواهد فروخت. همانطور که وزارت دفاع کوریای جنوبی در آن زمان اشاره کرد، در مذاکرات در مورد تحویل، از این فرض است که گیرنده نهایی مهمات، طرف آمریکایی است.
علاوه بر این، در ماه مارچ مشخص شد که اداره تدارکات دفاعی ملی جمهوری کوریای جنوبی سال گذشته عرضه هویتزرهای (Krab) پولندی با شاسی کوریای جنوبی توسط ورشو به کی‌یف را تایید کرد.
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2023
استولنبرگ از کوریای جنوبی خواست به اوکراین کمک نظامی کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала