وزارت زراعت آلمان اولویت همبستگی با اوکراین را به لهستان یادآوری کرد

© Sputnik / Игорь Зарембо /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Рейхстага в Берлине
Здание Рейхстага в Берлине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2023
عضو شوید
وزارت زراعت آلمان از لهستان خواست همبستگی با اوکراین را بالاتر از منافع ملی قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، جم اوزدمیر، وزیر غذا و کشاورزی آلمان (حزب سبز) روز سه شنبه گفت: با ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از اوکراین، ورشو به خاطر منافع ملی خود، همبستگی اروپا را در قبال کیف قربانی می کند.
لهستان و مجارستان، در بحبوحه اعتراض کشاورزان محلی، در پایان هفته گذشته اعلام کردند، که واردات محصولات کشاورزی اوکراین را که بدون عوارض وارد بازار اروپا می شوند، متوقف می کنند. روز دوشنبه، اسلواکی از تعلیق واردات غلات و سایر محصولات منفرد از اوکراین خبر داد و در آستانه اعلام شد که بلغارستان همچنین در حال بررسی امکان ممنوعیت موقت واردات غلات اوکراینی است.
اوزدمیر هنگام اظهار نظر درباره تصمیم لهستان به DPA گفت: "همبستگی اروپایی نباید فدای منافع ملی لحظه ای یک کشور شود".
به گفته وزیر، طی سال گذشته لهستان خود را به عنوان یک "شریک قوی" برای اوکراین نشان داده است و بنابراین اقدامات ورشو بیش از پیش "تأسف بار" است.
وی تاکید کرد: "همبستگی با اوکراین همچنان اولویت اصلی است و یک رویکرد اروپایی هماهنگ و مبتنی بر قوانین لازم است".
وزیر افزود، که صادرات محصولات کشاورزی اوکراین باید پیش از هر چیز به جایی که مورد نیاز است هدایت شود، یعنی به بنادر اتحادیه اروپا برای توزیع بیشتر در سراسر جهان هدایت شود.
یادآوری می کنیم، که در پایان ماه مارچ، نخست وزیران شماری از کشورهای اتحادیه اروپا برای مداخله در بحران ناشی از هجوم غلات از اوکراین به اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا مراجعه کردند. در نامه نخست وزیران لهستان، مجارستان، رومانی، بلغارستان و اسلواکی آمده است، که "مشکلات با افزایش قابل توجه عرضه محصولات اوکراینی به بازارهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به ویژه کشورهای هم مرز با اوکراین یا واقع در مجاورت آن مرتبط است. به ویژه، رشد بی سابقه واردات غلات، دانه های روغنی، تخم مرغ، مرغ، شکر، آب سیب، انواع توت ها، سیب، آرد، عسل و ماکارونی"، که بر قیمت های تولید کنندگان داخلی تاثیر منفی گذاشت.
Боевые танки Абрамса на железнодорожной станции Пабраде примерно в 50 км к северу от Вильнюса (21 октября 2019). Литва - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
لهستان می خواهد برای تانک آبرامز جنگ افزارهای اورانیومی ضعیف شده تولید کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала