لهستان می خواهد برای تانک آبرامز جنگ افزارهای اورانیومی ضعیف شده تولید کند

© AP Photo / Mindaugas KulbisБоевые танки Абрамса на железнодорожной станции Пабраде примерно в 50 км к северу от Вильнюса (21 октября 2019). Литва
Боевые танки Абрамса на железнодорожной станции Пабраде примерно в 50 км к северу от Вильнюса (21 октября 2019). Литва - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
عضو شوید
نخست وزیر لهستان از تولید جنگ افزارهای اورانیومی ضعیف شده برای تانک های آبرامز امریکایی در خاک این کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان در جریان بازدید از کارخانه تانک آبرامز در آنیستون امریکا گفت: لهستان می خواهد میزبان تولید مهمات برای تانک های آبرامز امریکایی با اورانیوم ضعیف شده باشد.
نخست وزیر لهستان گفت: ما در تلاش هستیم تا لهستان میزبان تولید مهمات تانک های آبرامز، مهمات با اورانیوم ضعیف شده و مهمات فوق مدرن باشد.
پیش از این، انابل گلدی معاون وزیر دفاع بریتانیا روز سه شنبه گفت، که لندن جنگ افزار از آن میان گلوله های زره ​​پوش حاوی اورانیوم ضعیف شده را به نیروهای مسلح اوکراین منتقل خواهد کرد.
یادآوری می کنیم، که هنگامی که پوسته هایی با اورانیوم ضعیف استفاده می شود، گرد و غبار رادیواکتیو روی زمین می نشیند و این گردو غبار بسیار سمی است و نمی توان آن را ضد عفونی کرد. استفاده از چنین جنگ افزارها می تواند منجر به شیوع سرطان شود. نیروهای امریکایی در عملیات طوفان صحرا در سال 1991، در بمباران یوگسلاوی در سال 1999 و پس از حمله به عراق در سال 2003 از اورانیوم ضعیف شده استفاده کردند. ولادیمیر پوتین هشدار داد که روسیه به این گونه تجهیزات پاسخ خواهد داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала