ده کشور اتحادیه اروپا از کمک به اوکراین امتناع ورزیدند

© AP Photo / Olivier MatthysШтаб-квартира НАТО в Брюсселе
Штаб-квартира НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2023
عضو شوید
نیوزویک: ده کشور اتحادیه اروپا با کاهش توانایی و تمایل به کمک به اوکراین روبرو هستند.
به گزارش اسپوتنیک، مجله نیوزویک امریکایی با استناد به اسناد طبقه بندی شده آنلاین می نویسد که ده کشور اروپایی با کاهش ظرفیت و عدم اراده سیاسی برای ارائه کمک نظامی به اوکراین مواجه هستند.
Украинские военнослужащие на бронетранспортерах на артиллерийском полигоне в селе Девички Киевской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2023
اتحادیه اروپا راه گم شده که از کجا برای اوکراین مهمات بخرد
بر اساس جدول منتشر شده، بلجیم، بلغاریا، دانمارک، یونان، لوکزامبورگ، لتونیا، پرتگال، رومانیا، اسلواکیا و اسلوونیا به عنوان کشورهای با "اراده و ظرفیت سیاسی رو به کاهش" برای کمک نظامی به اوکراین در جدول ذکر شده اند. به گزارش نیوزویک، این سند بر اساس گزارش های وابسته های دفاعی امریکا در مراکز خارجی است.
فدراسیون روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала