جبهه‌ آزادی جان باختن اکمل امیر را تایید کرد

© Photo / facebook account of 209 shaheenدگروال اکمل امیر
دگروال اکمل امیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2023
عضو شوید
جبهه آزادی افغانستان در چهارمین اعلامیه‌اش در پیوند به درگیری خونین میان اعضای این جبهه و جنگجویان گروه طالبان در سالنگ جنوبی، جان باختن فرمانده اش را تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه آزادی پس از چاشت امروز یک‌شنبه، ۲۷ حمل با نشراعلامیه‌ای نوشت، که گروه طالبان در کنار آزارواذیت بستگان جان باختگان جبهه‌ آزادی، به جنازه‌های آنان نیز بی‌حرمتی کرده‌اند.
بربنیاد اعلامیه ای این جبهه، گروه طالبان با اجازه ندادن به اجرای مناسک مذهبی بر جسدهای جان باختگان جبهه‌ آزادی، ظاهراً در تلاش انحراف مردم از پیوستن به مقاومت در برابر خود بوده‌اند. جبهه‌ آزادی گفته است، که این مساله نتیجه‌ معکوس داشته است.
اعلام موجودیت چریک های جبهه آزادی در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2023
جبهه آزادی: 30 جنگجوی گروه طالبان را کشتیم/ جان باختن اکمل امیر را تایید نمی کنیم
در اعلامیه آمده است: "جبهه آزادی با باورمندی کامل به مبارزه برحق خویش در برابر ظلم و تعصب طالبان، بار دیگر بر ادامه این راه مقدس تا آزادی کامل کشور از لوث طالبانی تاکید و اطمینان می‌دهد که انتقام هر قطره خون شهدای مبارزه مقدس مسلحانه و رنج و عذاب مردم بی‌دفاع زیر سلطه غاصبانه طالبان را از این جریان جهنمی و به‌ویژه مزدوران محلی‌شان خواهد گرفت".
یادآوری می کنیم، که اکمل امیر و بصیر اندرابی، دو تن از فرماندهان جبهه‌ آزادی، هفته گذشته در یک درگیری مسلحانه در ولسوالی سالنگ پروان با شماری از همراهان‌شان جان باختن. جبهه‌ آزادی از این میان تنها مرگ اکمل امیر را تایید نکرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала