جبهه آزادی: 30 جنگجوی گروه طالبان را کشتیم/ جان باختن اکمل امیر را تایید نمی کنیم

© Freedom Frontاعلام موجودیت چریک های جبهه آزادی در فاریاب
اعلام موجودیت چریک های جبهه آزادی در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2023
عضو شوید
جبهه آزادی با نشر بیانیه ای از جان باختن شش تن از نیروهای این جبهه و کشتن 30 جنگجوی گروه طالبان در درگیری سه روز گذشته خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جبهۀ آزادی افغانستان با نشر بیانیه ای درباره جان باختن نیروهایش در درگیری با جنگجویان گروه طالبان نوشت: "با تاسف و اندوه بزرگ، اعلام میدارد که شش تن از اعضای قهرمان این جبهه و مبارزان راه آزادی کشور، پس از چند روز نبرد رویارو و نابرابر با گروه خونخوار طالبان مزدور به شهادت رسیده اند. فرمانده بصیر اندرابی، فهیم سالنگی، برهان اندرابی، قربان علی بامیانی، صبور فاریابی و حسین سمنگانی مبارزان پر افتخار آزادی کشور در نبردهای دو روز گذشته در سالنگ جنوبی به شهادت رسیده اند. شمار زیادی از مبارزان به نقاط مصئون رسیده اند، اما از سرنوشت شماری از آنان به شمول جنرال اکمل امیر در حال حاضر اطلاع دقیقی در دست نیست".
این جبهه در ادامه نوشته است: "جنگ های شدیدی در سه روز گذشته بین دو طرف در بلندی های سالنگ جنوبی صورت گرفته بیشتر از 30 تن از ملیشه های طالبان در این نبردها کشته شده اند. بیشتر نگاره های منسوب به جنازه های شهیدان راه آزادی که از سوی منابع گروه های مزدور طالبان مرتبط به نبردهای پسین سالنگ نشر شده جعلی و ساختگی است. به دلیل کوهستانی بودن اراضی و پیچیدگی وضعیت جبهه در صورت لزوم از وقایع بعدی اطلاع رسانی خواهد کرد".
این جبهه همچنان افزوده است، تا آزادی افغانستان با مزدوران خارجی (گروه طالبان) به مبارزه ادامه خواهند داد.
یادآوری می کنیم، که پیش از این گروه طالبان از جان باختن فرمانده اکمل امیر و 7 نیروی دیگر جبهه آزادی خبر داده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала