تعداد تلفات و مجروحین سودان به 652 نفر رسید

© AFP 2023Солдаты армии размещаются в Хартуме, Судан, на фоне сообщений о столкновениях в городе, 15 апреля 2023 года
Солдаты армии размещаются в Хартуме, Судан, на фоне сообщений о столкновениях в городе, 15 апреля 2023 года  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2023
عضو شوید
خبر های رسیده حاکی از آن است که تا کنون تعداد کشته شده‌گان درگیری های سودان به 56 نفر کشته و 596 مجروح رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از کمیته مرکزی طبی سودان، تعداد کشته شدگان درگیری ها در سودان به 56 نفر و 596 مجروح افزایش یافته است. در این بیانیه آمده است: "56 نفر جان باختند و 595 نفر مجروح شدند.
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2023
واکنش وزارت خارجه روسیه در رابطه به درگیری‌های نظامی سودان
صبح شنبه اطلاع رسید که در سودان از آغاز درگیری بین قوای عکس العمل سریع و قوای عادی در خارطوم پایتخت سودان خبر داد. بعداً درگیری بین نیروهای نظامی به سایر مناطق سودان کشیده شد. قوای عکس العمل سریع سودان اعلام کردند که کنترل کاخ جمهوری ریاست جمهوری در خارطوم، میدان هوائی بین المللی پایتخت و یک پایگاه هوایی در شهر مرو در شمال این کشور را به دست گرفته اند. قوای مسلح این کشور قوای عکس العمل سریع را به حمله به پایگاه خود در پایتخت با "استفاده از انواع سلاح ها" متهم کرد. قوای سودان اعلام کرد که اظهارات مبنی بر تصرف ارگان های دولتی از جمله کاخ ریاست جمهوری صحت ندارد و تمام تاسیسات استراتژیک از جمله کاخ ریاست جمهوری تحت کنترل قوای مسلح است.
تیم قوای مسلح همچنین خاطرنشان کرد که قوای عکس العمل سریع ابتدا به آنها حمله کردند. قوای مسلح و سرویس امنیت عمومی سودان، این نیرو ها را یک شورشی نامیدند و آنها را به حمله به تأسیسات دولتی و استراتژیک متهم کردند. رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و قوماندان عمومی قوای مسلح این کشور، عبدالفتاح برهان، امر انحلال قوای عکس العمل را عاجل صادر کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала