واکنش وزارت خارجه روسیه در رابطه به درگیری‌های نظامی سودان

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه با ابراز نگرانی از درگیری ها در سودان، طرفین را به آتش بس فراخواند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، وقایع جمهوری سودان باعث نگرانی جدی در مسکو شده است، فدراسیون روسیه از طرفین می‌خواهد اراده سیاسی نشان دهند و گام‌هایی در جهت آتش‌بس بردارند.
وزارت خارجه روسیه با نشر بیانیه ای اعلام کرد، "رویدادهای دراماتیکی که در سودان رخ می دهد باعث نگرانی جدی در مسکو شده است. ما از طرف های درگیر می خواهیم اراده سیاسی و حسن نیت نشان دهند و گام های فوری برای آتش بس بردارند. ما فرض می کنیم که هر گونه اختلاف می تواند از طریق مذاکره حل شود."
این وزارت یادآور شد که روز شنبه 15 اپریل، درگیری‌های مسلحانه در خارطوم بین قطعات ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع رخ داده، درگیری با استفاده از تجهیزات سنگین در منطقه کاخ جمهوری‌خواه، فرماندهی اصلی، در جریان است. نیروهای مسلح سودان، میدان هوایی، بازار مرکزی، و همچنین نزدیک به پایگاه های نظامی در جنوب پایتخت ادامه دارد.
Солдаты армии размещаются в Хартуме, Судан, на фоне сообщений о столкновениях в городе, 15 апреля 2023 года  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2023
تشدید درگیری‌ها در سودان + ویدیو
میدان هوایی بین‌المللی به‌طور موقت بسته است، پل‌های روی دریایی نیل مسدود شده‌اند. تشدید تنش در شهر مرو (500 کیلومتری شمال خارطوم) نیز گزارش شده است. سفارت روسیه در خارطوم در حالت آماده باش برای برقراری امنیت به کارمندان این سفارت هستند. وزارت خارجه افزود: در میان قربانیان در سودان شهروندان روسیه شامل نمی باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала