تشدید درگیری‌ها در سودان + ویدیو

© AFP 2023Солдаты армии размещаются в Хартуме, Судан, на фоне сообщений о столкновениях в городе, 15 апреля 2023 года
Солдаты армии размещаются в Хартуме, Судан, на фоне сообщений о столкновениях в городе, 15 апреля 2023 года  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2023
عضو شوید
ارتش سودان پایگاه‌های نیروهای واکنش سریع در نزدیکی خارطوم را بمباران کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ارتش سودان اعلام کرد که جت های جنگنده به پایگاه های نیروهای واکنش سریع (RRF) در نزدیکی خارطوم حمله کردند.
در این بیانیه آمده است: "نیروی هوایی سودان در حال تخریب کمپ طیبه و کمپ سوبا متعلق به نیروهای واکنش سریع و تعقیب اعضای فراری است که تلاش برای پنهان شدن در میان غیرنظامیان دارند."
ارتش سودان افزود که جت های جنگنده اکنون عملیاتی را برای توقف اقدامات غیرمسئولانه نیروهای واکنش سریع شورشی انجام می دهند.
اوایل امروز، خبرنگار ریانووستی از آغاز درگیری ها بین RRF و ارتش عادی در خارطوم پایتخت سودان خبر داد. نیروهای واکنش سریع اعلام کردند که کنترل کاخ جمهوری (کاخ ریاست جمهوری)، میدان هوایی بین المللی و پایگاه هوایی در مرو را به دست گرفته اند. همزمان، مسولین این اداره، ارتش منظم کشور را متهم کردند که با "استفاده از انواع سلاح ها" به پایگاه آن در خارطوم حمله کرده است. به نوبه خود، ارتش و سرویس امنیت عمومی سودان RRF را یک نیروی شورشی نامیدند. آنها همچنین به حمله به تأسیسات دولتی و استراتژیک متهم شدند.
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2023
واکنش وزارت خارجه روسیه در رابطه به درگیری‌های نظامی سودان
ارتش سودان پنجشنبه شب با صدور بیانیه ای تند خاطرنشان کرد که استقرار نیروهای واکنش سریع در خارطوم و برخی شهرهای دیگر "غیرقانونی است و بدون هماهنگی با نیروهای مسلح صورت گرفته است". دلیل چنین اظهاراتی، بنا به گزارش رسانه ها، استقرار ناگهانی گروه های RRF در نزدیکی میدان هوایی شهر مرو در شمال کشور بوده است.
شبکه تلویزیونی العربیه نیز پیشتر به نقل از منابع خود گزارش داده بود که ارتش سودان نیز "در صورت نبود امنیت" واحدهایی را در مروف مستقر می کند. به گفته منابع وی، نیروهای مسلح سودان به RRF زمان مشخصی برای خروج از شهر دادند. خود نیروهای واکنش سریع نیز به نوبه خود اعلام کردند که حضور آنها در مروف بخشی از انجام وظایف آنهاست.
نیروهای آزادی و تغییر، جنبش پیشرو اپوزیسیون سودان، هفته گذشته به دلیل عدم اجماع بین احزاب نظامی، امضای توافقنامه سیاسی نهایی را به تعویق انداختند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала