نشت پنتاگون: عملیات معلومات نادرست برای گسترش کنترل اینترنت و خلاص شدن از شر بایدن

© Photo
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2023
عضو شوید
افسر اطلاعاتی بازنشسته سی آی ای می‌گوید احتمال این است که افشای این اسناد برای شرمساری دولت بایدن طراحی شده باشد و در نهایت جو بایدن را مجبور به برکناری کند.
به گزارش اسپوتنیک، لری جانسون، افسر اطلاعاتی بازنشسته سی آی ای و مقام رسمی سابق وزارت خارجه به اسپوتنیک گفت، درز اطلاعات پنتاگون می‌توانست عمداً برای اجبار جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا و یا گسترش قدرت دولت امریکا برای تنظیم هر چیزی که در اینترنت منتشر می‌شود، سازماندهی شده باشد.
جک تکسیرا، بیست و یک ساله، روز پنجشنبه به دلیل "درز اطلاعات" پنتاگون دستگیر شد. وی به نگهداری و انتقال غیرقانونی اطلاعات دفاع ملی و انتقال و نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه بندی شده متهم شده است.
در یک سوگندنامه همراه با اتهامات، تکسیرا یک مامور ویژه FBI فاش کرد که دارای مجوز امنیتی برای بالاترین سطح طبقه بندی، "اطلاعات محرمانه / حساس محفظه ای" (TS/SCI) است.
لری جانسون، افسر سابق سی آی ای و اداره مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه، که به مدت 24 سال به گروه عملیات ویژه ارتش ایالات متحده آموزش داده است به اسپوتنیک گفت "این عادی نیست، معمولی نیست به خصوص برای یکی از اعضای گارد ملی [به دست آوردن این سطح از مجوز] آسان نیست." وی افزود "بنابراین، این بسیار غیرعادی و عجیب است. چیزی که توجه من را جلب می کند این است که این فرد بخشی از قطعه نیروی هوایی بود که با جنگ اطلاعاتی درگیر بود. در آن سن و در آن رتبه پایین، امکان دسترسی نامحدود او به مطالب بسیار طبقه بندی شده بسیار بعید است.
مجموعه اسناد در ابتدا بر روی پلتفارم دیسکورد که در بین گیمرها محبوب بود، هفته ها پیش منتشر شد. بعداً، پرونده های ادعایی پنتاگون به پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی راه یافت و در نهایت جریان اصلی ایالات متحده توسط رسانه های انتخاب شد.
Вид на Пентагон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2023
کلوپ ویدیو
بازداشت گارد ملی آمریکا به دلیل نشر اطلاعات محرمانه پنتاگون + ویدیو
این یک درز قصدی است
جانسون معتقد است که این یک درز کنترل شده بود، اگرچه در ابتدا تحلیلگر سابق سی آی ای تمایل داشت فکر کند که اسناد فاش شده کار یک افشاگر ناامید است. در مجموعه چیزی که توجه جانسون را جلب کرد، سندی بود به نام "به روز رسانی اطلاعات مرکز عملیات سی آی ای".
جانسون توضیح داد: "تنها سندی که توجه من را زیاد جلب کرد گزارش مرکز عملیات سی آی ای بود تا آنجا که احتمال دسترسی او به آن بسیار بعید بود." آن سند فقط برای استفاده داخلی در سازمان سی آی ای تهیه شده است. این نوع سندی نیست که در سایر سازمان‌هایی که بخشی از جامعه اطلاعاتی محسوب می‌شوند، تهیه و منتشر می‌شود."
ممکن است کسی بپرسد که چه نیاز به درز اسناد بود. به گفته این سرباز سابق سی آی ای، آنهایی که او ادعا می کرد تکسیرا را فریب داده اند ممکن است به دنبال کشتن چندین پرنده با یک سنگ بوده اند: لکه دار کردن محافظه کاران MAGA، توجیه محدودیت های جدید اینترنت و حذف جو بایدن از دفتر بیضوی کاخ سفید.
بنابراین، تکسیرا بلافاصله به عنوان یک جناح راست، یک ضد یهود، به عنوان یک نژادپرست، عاشق اسلحه و یک افراطی مذهبی توصیف شد: او "همه جعبه ها" را که به طور معمول توسط مطبوعات جریان اصلی ایالات متحده لکه دار می شوند، بررسی می کند. همانطور که جانسون در اوایل روز به طور آگاهانه در وبلاگ خود اظهار داشت، "تنها چیزی که کمبود دارد این است که هموطن، جک تکسیرا، کلاه MAGA به سر نداشت."
Флаги Тайваня и Китая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2023
رازهای اسناد محرمانه درز شده ایالات متحده
فعلا قانون پیشنهاد شده که نه تنها تیک‌تاک را ممنوع می‌کند، بلکه قدرت دولت ایالات متحده را برای نظارت بر هر چیزی که در اینترنت منتشر می‌شود، افزایش می‌دهد. "سرکوب اطلاعات، نقض کامل متمم اول."
سرباز سابق سی آی ای افزود: "احتمال دیگر این است که افشای این اسناد برای شرمساری دولت بایدن طراحی شده باشد و در نهایت جو بایدن را مجبور به برکناری کند."
یکی دیگر از مواردی که زنگ خطر را برای جانسون به صدا درآورد، بلینگکت بود که توسط مقام سابق وزارت امور خارجه به عنوان "یک سازمان اطلاعاتی منبع باز که توسط اطلاعات ایالات متحده و بریتانیا تامین مالی شده است" توصیف می شود. این بلینگکت بود که ظاهراً موفق شد "درز معلومات" را به یک سرور دیسکورد به نام "WowMao" ردیابی کند که به نظر می رسید از کانال مرکزی تاگ شیکر Thug Shaker گرفته شده است.
داستان مربوط به " درز پرونده های پنتاگون" نیز توسط نیویارک تایمز و واشنگتن پست مورد انتقاد قرار گرفت که عمدتاً به دلیل ارتباط با دولت فدرال ایالات متحده و سازمان های اطلاعاتی آن بوده است.
Военнослужащий Национальной гвардии ВВС США Джек Тейшейра. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2023
حکم متهم پرونده افشای اسناد پتناگون چیست؟
جانسون گفت: "به همین دلیل فکر می‌کنم این یک عملیات اطلاعات نادرست است. "بلینگکت هم توسط MI6 و هم CIA تامین مالی شده است و واقعاً به عنوان یک عملیات اطلاعاتی منبع باز کار کرده است. و از آن به عنوان یک نهاد اطلاعاتی استفاده شده است. تعدادی از خبرنگارانی که درگیر بودند و هر دو برای نیویارک تایمز می نوشتند. قبلاً با بلینگکت کار کرده بود. زمان‌بندی این امر بسیار غیرعادی است، به‌طور ناگهانی کشف شده و اسنادی که درز می‌کنند دقیقاً بر اوکراین، درگیری با اوکراین و فعالیت‌های روسیه در اوکراین متمرکز شده‌اند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала