کلوپ ویدیو

بازداشت گارد ملی آمریکا به دلیل نشر اطلاعات محرمانه پنتاگون + ویدیو

© AP Photo / Pablo Martinez MonsivaisВид на Пентагон
Вид на Пентагон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2023
عضو شوید
کارشناس روگولف: گارد ملی ایالات متحده به دلیل نشت داده ها بازداشت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، یوری روگولف، مدیر بنیاد فرانکلین روزولت برای مطالعات ایالات متحده در دانشگاه فدرال مسکو گفت: یک کارمند گارد ملی که به دلیل انتشار اسناد محرمانه ایالات متحده بازداشت شده بود، ممکن است به دلیل "تغییر عقیده" مورد مواخذه و اتهام قرار بگیرد.
مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده پیش از این تأیید کردند که جک تکسیرا، گارد ملی نیروی هوایی، روز پنجشنبه در ارتباط با درز اطلاعات پنتاگون بازداشت شده است.
به گزارش واشنگتن پست، تیکسیرا درگیری در اوکراین را "افسرده کننده" می دانست و فکر می کرد که مسکو و کی‌یف "باید بیش از آنچه آنها را از هم جدا می کند، با هم یکجا باشند"

روگولف پرسید: "من این احساس را دارم که آنها یک "تغییر عقیده دهنده" پیدا کردند، و او اکنون محکوم خواهد شد. این احتمال وجود دارد که او را فریب دهند و در جهت منافع خود استفاده کنند: کارمند 21 ساله گارد ملی کجاست. و اسناد محرمانه در سطح ستاد کل، پنتاگون کجاست؟

او تاکید کرد که در ایالات متحده "نشت" اسناد واقعاً رایج است، آنها به دلایل مختلفی رخ می دهند: سیاسی، ایدئولوژیک، اخلاقی، اما در این داستان نیازی به عجله در نتیجه گیری نیست، زیرا داستانی که در آن بسیار سرباز جوان به اسناد محرمانه دسترسی پیدا کرد، عجیب به نظر می رسد.
این کارشناس تاکید کرد که "چنین مجموعه ای از اسناد منتشر شده می تواند به طور همزمان در یک مکان ظاهر شود، مانند شورای امنیت ملی ایالات متحده، که اطلاعات را از سرویس های مختلف جمع آوری می کند. اما برای گارد ملی برای دریافت اطلاعات از CIA یا NSA، این موضوع منتفی است.
پیش از این، الکسی مارتینوف، مدیر مؤسسه بین‌المللی کشورهای اخیر، در مصاحبه با اسپوتنیک، رد نکرد که افشای اطلاعات محرمانه پنتاگون می‌تواند تلاشی از سوی ایالات متحده برای منحرف کردن توجه از تحقیقات سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی درباره انفجارهای نورد استریم باشد.
او اعتراف کرد که این چیزی نیست جز یک مداخله اطلاعاتی سازمان یافته از طریق کانال های اطلاعاتی خودش "به منظور تغییرات در دستور کار و منحرف کردن توجه از هرش."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала