زاخارووا تلاش های امریکا برای کنترل صادرات از طریق "اجلاس سران برای دموکراسی" را جنون دانست

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2023
عضو شوید
نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه در مورد ابتکار واشنگتن برای تعیین قانون خود در زمینه صادرات کالاها و فناوری های مختلف در چارچوب حقوق بشر اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ارتباط ایالات متحده با موضوعات کنترل صادرات با حقوق بشر و دستور کار "اجلاس سران برای دموکراسی" به میزبانی واشنگتن، "جنگ علیه عقل سلیم" است.
این دیپلمات به ابتکار ایالات متحده برای ایجاد مقررات خود که بر صادرات کالاها و فناوری های مختلف تأثیر می گذارد، اشاره کرد و گفت: "آمریکایی‌ها موضوع کنترل صادرات را با حقوق بشر (!) و "اجلاس برای دموکراسی" (!) مرتبط کرده‌اند." اکنون، به گفته واشنگتن، نحوه حمل و نقل رادیونوکلئیدهای مناسب برای ساخت منابع نوترونی بر اساس واکنش آلفا-نوترون باید مستقیماً به این بستگی داشته باشد که مثلاً چقدر یک کشور به تغییر جنسیت در کودکان وفادار است. شما اسمش را جنون می گذارید؟ البته از دیدگاه عقل سلیم، اما از موضع ایالات متحده، این اقدامی هدفمند برای تحریب است.
این دیپلمات خاطرنشان کرد که دیپلمات‌ها در سراسر جهان برای دهه‌ها بر روی مکانیسم‌های کنترل صادرات کار می‌کنند و چندین مکانیسم مؤثر ایجاد می‌کنند، با این حال، به نظر او، واشنگتن "یکی دیگر از حوزه‌های مهم روابط بین‌المللی را در انحصار خود درآورده است." "کنترل صادرات منطقه ای از فعالیت های دولتی است که عبور از مرزها را با کالاهای خاصی تنظیم می کند که می توان از آنها برای ساخت سلاح استفاده کرد، در مورد عبور از مرزها و موضوع عدم اشاعه (از جمله سلاح های جمعی) است. وی افزود: "امنیت فیزیکی کشورها" به این حوزه بستگی دارد.
به گفته نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، ایالات متحده درگیر اقداماتی مانند "جایگزینی مفاهیم، در ​​جنگ دیگری با عقل سلیم" است.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
زاخارووا دلیل احتمالی افشای اسناد پنتاگون را نام برد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала