هرش: امریکا در حال آماده سازی پیش نویس توافقنامه در مورد اوکراین در صورت شکست روسیه است

© AP Photo / Kathy WillensЖурналист Сеймур Херш. Архивное фото
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
عضو شوید
هرش: امریکا در حال آماده سازی توافقی برای پایان دادن به درگیری در اوکراین در صورت شکست روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته یک روزنامه نگار امریکایی، برنده جایزه پولیتزر، سیمور هرش، به نقل از یک منبع، رهبری نظامی ایالات متحده در حال آماده سازی پیش نویس توافقنامه ای برای پایان دادن به درگیری در اوکراین است که در صورت شکست فدراسیون روسیه به آن پیشنهاد می شود.
هرش در مطلبی که در صفحه او در پلتفرم ساب استک منتشر شده است، نوشت: به من گفته شد که دو ماه پیش، رئیس ستاد مشترک ارتش به اعضای ستاد (اصطلاح نظامی "تعیین وظیفه") دستور داد تا پیش نویس معاهده ای را برای پایان جنگ تهیه کنند تا پس از شکست روس ها در نبرد در اوکراین ، آنها را در اختیار روس ها قرار دهند.
سیمور هرش، روزنامه‌نگار امریکایی، برنده جایزه پولیتزر، در 8 فبروری تحقیقات خود را در مورد انفجارهای نورد استریم منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع، اظهار داشت که مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه در جون 2022 تحت پوشش رزمایش‌های بالتوپس توسط غواصان نیروی دریایی آمریکا با پشتیبانی متخصصان نروژی کار گذاشته شده بود.
به گفته هرش، تصمیم برای راه اندازی این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد. بعداً، پنتاگون به اسپوتنیک گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد.
Экс-президент США Дональд Трамп выступает перед своими сторонниками в Фениксе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
ترامپ درباره نورد استریم اعتراف کرد
سپس در روز روزنامه آلمانی Zeit نوشت که آثار حمله به خطوط لوله به اوکراین منتهی می شود. در 7 مارچ یک ماه پس از انتشار هرش و تقریباً شش ماه پس از خرابکاری، نیویورک تایمز اطلاعاتی را گزارش داد که برخی از گروه‌های طرفدار اوکراین، که برنامه‌هایشان لزوماً در کی‌یف شناخته نشده بودند، پشت تعطیلی نورد استریم بودند.
ظاهراً این عملیات در یک قایق تفریحی اجاره شده از یک شرکت واقع در پولند انجام شده است که ظاهراً متعلق به دو اوکراینی است. دادستانی آلمان در پاسخ به سوال اسپوتنیک اعلام کرد که این قایق توسط یک شرکت آلمانی اجاره شده است که قابل ظن نیست.
نشریه آلمانی اشپیگل مدل و مسیر قایق بادبانی را "آندرومدا" نامگذاری کرد که احتمالاً برای آماده سازی حمله به نورد استریم استفاده شده است. بندر اصلی این قایق بادبانی Brege در جزیره Rügen است. اشپیگل گزارش داد که قایق بادبانی ۱۵ متری Bavaria Cruiser 50 توسط افراد ناشناس از طریق یک شرکت چارتر در جزیره روگن اجاره شده است. این نشریه همچنین عکسی از قایق بادبانی منتشر کرده است. این کشتی سفر خود را از بندر Rostock-Warnemünde آغاز کرد و پس از آن برای مدت کوتاهی در بندر Vik واقع در شمال جزیره پهلو گرفت. بعداً، هرش به نقل از یک منبع گفت که پس از دیدار اولاف شولز، صدراعظم آلمان و دیدار او با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در اوایل ماه مارچ، از سیا به همراه اطلاعات آلمان خواسته تا یک داستان جایگزین درباره خطوط لوله گاز نورد استریم برای رسانه ها انفجارها در این منطقه تهیه کنند.
Федеральный канцлер Германии Олаф Шольц покидает экстренное совещание после инцидента в Польше на Бали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
سیمور هرش شولتس را متهم به همدستی با امریکا در تخریب نورد استریم کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала