ترامپ درباره نورد استریم اعتراف کرد

© AP Photo / Ross D. FranklinЭкс-президент США Дональд Трамп выступает перед своими сторонниками в Фениксе
Экс-президент США Дональд Трамп выступает перед своими сторонниками в Фениксе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا، عامل انفجار نورد استریم را نام برد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا در مصاحبه با تاکر کارلسون گفت که نمی گوید چه کسی نورد استریم را منفجر کرد تا آسیبی به امریکا وارد نشود.
وی گفت: "من مشکلی برای کشورم نمی‌خواهم، بنابراین پاسخی نمی‌دهم به این سؤال که "چه کسی نورد استریم را منفجر کرد." من فقط می توانم بگویم چه کسی این کار را نکرده است: این روسیه است."
در سپتامبر سال گذشته، خطوط لوله صادراتی نورد استریم و نورد استریم 2 که در امتداد کف دریای بالتیک کشیده شده بودند، به دلیل انفجار شکست خوردند. سویدن، دانمارک و آلمان در حال تحقیق هستند اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده اند. کرملین این حادثه را یک اقدام تروریستی بین المللی خواند.
سیمور هرش، روزنامه‌نگار امریکایی، برنده جایزه پولیتزر، نتایج تحقیقات خود را در ماه فبروری منتشر کرد. وی در آن به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد که در ژوئن 2022 غواصان نیروی دریایی ایالات متحده در زیر پوشش تمرینات بالتوپس مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز کار گذاشته بودند. پنتاگون به ریانووستی گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد.
در 8 مارچ، نیویورک تایمز، با استناد به برخی اطلاعات، نوشت که یک گروه خاص طرفدار اوکراین در پشت این حادثه بوده است که ممکن است از برنامه های آن در کی‌یف چیزی ندانند.
ولادیمیر پوتین نسخه مربوط به دخالت "فعالان" اوکراینی را بی معنی کامل خواند. وی خاطرنشان کرد که چنین عملیاتی فقط می تواند توسط متخصصان تحت حمایت دولت با فناوری های خاص انجام شود.
Бывший президент США Дональд Трамп. Архивное фото  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
ترامپ خروج از افغانستان را شرم آور خواند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала