فمینیست های کابل خواستار لغو یوناما هستند

© Bakhtar News Agencyفراغت 92 زن در جوزجان از کورس 9 ماهه ترمیم تیلیفون
فراغت 92 زن در جوزجان از کورس 9 ماهه ترمیم تیلیفون  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2023
عضو شوید
فمینیست ها از بی تفاوتی یوناما نسبت به به اصطلاح ناراضی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، فمینیست های کابل خواستار لغو یوناما شدند، بیانیه اتحاد آنها به طرز مشکوکی با موضع مشابه کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطابقت داشت. استدلال می شود که یوناما به "مرکز معاملات سیاسی" تبدیل شده است (ظاهراً منظور آنها عمل گرایی است) و در وظیفه حمایت از حقوق زنان شکست خورده است.
فمینیست ها از بی تفاوتی یوناما در قبال به اصطلاح نسل کشی هزاره‌ها‌، از بین بردن مبارزان مخالفان مسلح توسط طالبان، اخراج در تخار، فاریاب و سرپل، کشتار سربازان سابق و بازداشت فعالان ناراضی هستند. به همین دلیل، طالبان "جسارت کردند. و شروع به سرکوب مخالفان حتی فعال تر کرد.
Женщина с иранским флагом на улице Тегерана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2023
کنترول حجاب زنان توسط دوربین‌های هوشمند در ایران
فمینیسم (Feminism)، واژه‌اى فرانسوى و از ریشه لاتینى (Femind) است و با اندکى تغییر، در زبان‌هاى دیگر مثل انگلیسى و آلمانى هم به یک معنا به کار می‌رود.
(فمینین) به معناى زن یا جنس مؤنث است. فمینیسمِ مصطلح، ممکن است در دو معنا به کار رود:
معناى اوّل، که همان کاربرد عمومى و شناخته شده آن است، به اندیشه و نهضتى گفته می‌شود که مدافع برابرى حقوق زنان با مردان در ساحت‌هاى اجتماعى، اقتصادى و سیاسى می‌باشد که در فارسى ممکن است از این واژه به زن‌سالارى، زن‌گرایى و... تعبیر شود. البته با پیش‌رفت این اندیشه، از جمله نتایج به دست آمده، تحقق و تشکیل مجموعه‌هاى منظم و سازمان یافته‌اى براى فعالیت‌هاى زنان است که با عناوین مختلفى؛ مانند تشکل زنان، انجمن زنان، نهضت زنان و... بروز و ظهور می‌یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала