کنترول حجاب زنان توسط دوربین‌های هوشمند در ایران

© AP Photo / Ebrahim NorooziЖенщина с иранским флагом на улице Тегерана
Женщина с иранским флагом на улице Тегерана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2023
عضو شوید
دوربین هایی در اماکن عمومی ایران برای شناسایی و مجازات زنان متخلف حجاب اجباری نصب می شود.
به گزارش اسپوتنیک، پولیس ایران روز شنبه 8 اپریل اعلام کرد که دوربین هایی را در اماکن عمومی برای شناسایی زنان متخلف از حجاب اجباری نصب می کند.
پولیس ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از شناسایی زنان متخلف از حجاب، پیامی درباره عواقب [تخلف حجاب] به آنها داده می‌شود. خبرگزاری میزان و سایر رسانه های دولتی گزارش دادند: "در اقدامی نوآورانه، پولیس برای اجرای قانون حجاب و جلوگیری از هرگونه خشونت و درگیری با شهروندان مستقر شده است." با استفاده از دستگاه های هوشمند و دوربین های عکاسی در اماکن عمومی، متخلفان قانون حجاب و اخلاق عمومی را علامت گذاری می کند و با ارسال اسناد و پیام های هشدار دهنده، عواقب قانونی در صورت تکرار این جرم را به اطلاع آنان می رساند.
در سپتمبر 2022 پس از قتل مهسا امینی زن 22 ساله کرد ایرانی که توسط پولیس ایران (گشت و ارشاد) دستگیر شد، بسیاری از زنان این کشور از داشتن حجاب خودداری کردند.
خانم امینی ظاهراً به دلیل رعایت نکردن حجاب توسط پولیس گشت و ارشاد ایران دستگیر شد و در نهایت در نظارتخانه پولیس جان باخت. پس از درگذشت مهسا امینی تظاهرات گسترده در ایران و بسیاری از کشورهای جهان آغاز شد، اما نیروهای امنیتی کشور با خشونت اعتراضات ضد دولتی در ایران را سرکوب کردند. علیرغم اعلام پولیس مبنی بر نصب دوربین برای شناسایی زنان متخلف حجاب، زنان در کشور به طور گسترده ای دیده می شوند که بدون رعایت حجاب به فروشگاه ها، مراکز خرید، رستورانت ها و جاده ها می روند.
سفارت ایران در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
سفارت ایران پروازهای مستقیم ایران به ننگرهار خبر داد
در همین حال، ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد زنان "بدون حجاب" در برابر پولیس مذهبی کشور مقاومت می کنند. در بیانیه‌ای که روز شنبه پولیس ایران منتشر کرد، از سرمایه گذاران نیز خواسته شد که "نورم های اجتماعی را به طور جدی تعقیب کنند".بر اساس قوانین اسلامی که پس از انقلاب اسلامی سال 1357 در ایران وضع شد، زنان در این کشور موظفند موهای خود را بپوشانند و لباس های بلند و پهن بپوشند.
زنانی که این قوانین را زیر پا می گذارند در معرض جریمه و بازداشت هستند. پیش از این، در ماه فبروری سال جاری، دولت ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: "بی‌تردید حجاب یکی از پایه‌های تمدن ملت ایران و زیرساخت مهم خانواده است".
مراقبت از خانواده و حفظ حریم آن یکی از اصول اجتماعی زندگی ایرانیان است، برای تحکیم بنیان خانواده و تحکیم و توسعه آن باید از حریم حجاب و عفاف پاسداری کنیم. در این اعلامیه آمده است: "در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی هیچ عقب‌نشینی و سهلانگاری وجود ندارد و نخواهد بود و حجاب همواره یک ضرورت شرعی خواهد بود، بدون شک در جمهوری اسلامی.
شریعت یکی از اصول عملی است.دولت ایران نیز از مردم این کشور خواست در مقابل زنان بی حجاب بایستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала