نتایج سفر لاوروف به ترکیه چیست؟

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи в Москве с министром иностранных дел Ирана Хоссейном Амиром Абдоллахияном
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи в Москве с министром иностранных дел Ирана Хоссейном Амиром Абдоллахияном - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2023
عضو شوید
آنور سینان گیوزالتان، کارشناس سیاسی ترکیه، درباره نتایج سفر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در انقره و مذاکرات با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه ای خود، به خصوص در مورد موضوع غذا، اظهار نظر نمود.
به گزار ش اسپوتنیک، وزیران در کنفرانس مطبوعاتی به وضوح به خصوص در مورد تحریم های اعمال شده توسط امریکا و کشورهای اروپایی اشاره کردند. از یک طرف توافقنامه صادرات غلات بین ترکیه و روسیه با نظارت سازمان ملل امضا شد، کریدور غلات افتتاح گردید، از طرف دیگر غرب در رابطه با محصولات مرتبط در داخل کریدور غلات تحریم های را اعمال می کند. به محصولات که در نتیجه فرآوری این دانه به دست می آیند. وضعیت به شدت بحث برانگیز است و اظهارات اخیر آقایان لاوروف و چاووش اوغلو به وضوح موضع دو رویی غرب را در این موضوع نشان می دهد.
Сухогруз Razoni с украинским зерном в Стамбуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
لاوروف: روسیه آماده صادرات غلات خارج از قرارداد غذایی است
نکته مهم دیگر مربوط به تامین غلات به کشورهای نیازمند و در درجه اول افریقایی است. همانطور که می دانید، اکنون این تحویل ها به طور کامل انجام نمی شود. ترکیه و روسیه در حال کار بر روی توسعه ابتکارات با هدف از بین بردن این مشکل هستند. ما به ویژه در مورد پردازش غلات آرد در ترکیه و ارسال بیشتر آن به کشورهای دیگر صحبت می کنیم. این گام مهم برای غلبه بر تحریم های است که کشورهای افریقایی به آن نیاز دارند. ترکیه و روسیه در این زمینه می توانند ابتکار مشترکی برای شمال افریقا و سایر کشورهای منطقه ایجاد کنند.
همچنین نقش قطر به مثابه کشوری استراتژیک از نظر موقعیت جغرافیایی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اگر فرآوری غلات در ترکیه صورت می گیرد، قطر می تواند نقش مهمی در تامین و سرمایه گذاری داشته باشد. کانال سوئز تحت کنترل مصر در اینجا نقش مهمی ایفا می کند - تحویل را می توان از طریق این قلمرو انجام داد. همه اینها نشان می دهد که به تدریج همکاری ترکیه و روسیه در امتداد کریدور غلات فراتر از بحیره سیاه خواهد رفت. به ویژه، در آینده نزدیک در شرق مدیترانه، موضوع توسعه همکاری ترکیه و روسیه در زمینه تامین امنیت مسیرهای دریایی ممکن است در دستور کار قرار گیرد. اکنون روند فعالی برای توسعه مسیرهای تجارتی جایگزین غرب وجود دارد که نشان دهنده جابجایی تدریجی غرب است. بدیهی است که کشورهای غربی با تحریم های اعمال شده به خود آسیب رسانده اند. ترکیه، روسیه، مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس می توانند یک استراتژی غذایی مشترک برای افریقا ایجاد کنند. البته این اقدام باعث تضعیف نفوذ غرب در قاره افریقا خواهد شد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала