لاوروف: روسیه آماده صادرات غلات خارج از قرارداد غذایی است

© Sputnik / Maxim Durnev /  مراجعه به بانک تصاویر Сухогруз Razoni с украинским зерном в Стамбуле
Сухогруз Razoni с украинским зерном в Стамбуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه می‌گوید روسیه می تواند از طریق ترکیه و قطر برای صادرات غلات خارج از توافق کار کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای ترکیه ای خود مولود چاووش اوغلو گفت: اگر غرب هر دو بخش قرارداد غلات را اجرا نکند، روسیه می تواند بدون آن هم غلات خود را صادر کند.
وی اظهار داست که با وجود درخواست ترکیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، بخش روسی این توافق اجرا نمی شود. غرب برای تامین مالی، لجستیک و بیمه صادرات محصولات روسیه مشکلات جدیدی ایجاد می کند.
لاوروف گفت: "خوب، بگذارید به ارسال محصولات مربوطه از راه زمینی اوکراین، زمین، راه آهن، رودخانه ها حمل و نقل کنند - آنها قبلاً تدارکات مناسبی را ایجاد کرده اند که کار می کند. و در صورت لزوم کار خواهیم کرد و خارج از چارچوب این ابتکار، این فرصت را داریم که با ترکیه و قطر این کار را انجام دهیم، روسای جمهور در مورد برنامه های مربوطه گفتگو کردند."
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время беседы с президентом РФ Владимиром Путиным на полях VI саммита Совещания по взаимодействию и мерам доверия в Азии в Астане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
گفت‌و‌گوی اردوغان و پوتین درمورد وضعیت توافق غلات
وی تاکید کرد که صادرات روسیه به کشورهای نیازمند تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.
لاوروف در مورد تصمیم اخیر مسکو برای تمدید قرارداد نه برای 120، بلکه برای 60 روز، خاطرنشان کرد که این یک تشدید عمدی بود.
وزیر امور خارجه در پایان گفت: "با وجود اینکه هیچ نشانه ای از اینکه کسی بتواند این مسائل را حل کند پیدا نکردیم، قانون اساسی به وجدان کسانی که از آن وابسته هستند درخواست می کند، خوب، بله، ما به سمت تشدید جزئی رفتیم و پیشنهاد کردیم این معامله را فقط برای 60 روز تمدید کنیم، بر این اساس که اگر پیشرفت بیشتری در رفع موانع صادرات کود و غلات روسیه حاصل نشود، آنگاه به این فکر خواهیم کرد که آیا این معامله ضروری است یا خیر."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала