گفت‌و‌گوی اردوغان و پوتین درمورد وضعیت توافق غلات

© Sputnik / Vyacheslav Prokofiev/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время беседы с президентом РФ Владимиром Путиным на полях VI саммита Совещания по взаимодействию и мерам доверия в Азии в Астане
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время беседы с президентом РФ Владимиром Путиным на полях VI саммита Совещания по взаимодействию и мерам доверия в Азии в Астане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
عضو شوید
اردوغان با پوتین اجرای توافقنامه های مربوط به قرارداد غلات را مورد بحث قرار داد و رئیس جمهور ترکیه از قصد مسکو برای دستیابی به اجرای توافق غلات ابراز درک کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس مطبوعاتی کرملین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از قصد اصولی مسکو برای دستیابی به اجرای کامل توافقات برای رفع موانع محصولات کشاورزی از روسیه ابراز درک کرد.
در این بیانیه آمده است: "درباره رفع موانع برای تولید محصولات کشاورزی از روسیه، درک از تمایلات اصلی طرف روسیه برای دستیابی به اجرای کامل بخش دوم توافق نامه های ذکر شده اعلام شده است".
Первое судно с зерном покинуло порт Одессы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
وزرای دفاع ترکیه و روسیه درباره "توافق غلات" گفتگو کردند
قابل یادآوری است قرارداد در 18 نوامبر 2022 منقضی شد، اما به معنای تمدید خودکار به مدت 120 روز تا 18 مارس بود، اگر هر یک از طرفین مخالفت نکردند. وزارت خارجه روسیه گفت که 'هیچ اعتراضی دریافت نشده است'، در عین حال خاطرنشان کرد که طرف روسی اجازه تمدید فنی 'ابتکار دریای سیاه' برای صادرات غلات اوکراینی را بدون هیچ تغییری در شرایط و محدوده می دهد.
این معامله به خودی خود بخشی جدایی ناپذیر ازتوافق نامه بسته است که از جمله موارد دیگر، رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند . مسکو خاطرنشان کرد که این دقیقاً همان چیزی بود که محقق نشد. در عین حال، سازمان ملل تضمین هایی مبنی بر رفع محدودیت ها داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала