جزئیات جدید از اسناد افشا شده درباره منابع تسلیحاتی اوکراین

© AP Photo / Felipe DanaСолдат Национальной гвардии Украины сидит внутри танка на позиции под Харьковом
Солдат Национальной гвардии Украины сидит внутри танка на позиции под Харьковом - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2023
عضو شوید
رسانه ها: اسناد فاش شده امریکا حاوی سناریوهایی برای ارسال سلاح های مرگبار توسط اسرائیل به اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که اسناد پنتاگون که به شبکه درز کرده است، سناریوهایی را در نظر می‌گیرد که در آن اسرائیل با ارسال سلاح‌های مرگبار به اوکراین موافقت می‌کند.
به گزارش سی ان ان، در یکی از اسناد با عنوان "اسرائیل: راه هایی برای ارائه کمک های مرگبار به اوکراین" آمده است که تل آویو "به احتمال زیاد تحت فشار فزاینده ایالات متحده یا در صورت بدتر شدن روابط با روسیه ، ارائه کمک های مرگبار به (اوکراین) را در نظر خواهد گرفت.
این سند به تاریخ 28 فبروی و با عنوان "تحلیل تحقیقاتی" فوق محرمانه، خاطرنشان می کند که اسرائیل متعهد به ارائه سامانه های دفاعی شناسایی و غیرکشنده به اوکراین است. نیویورک تایمز خاطرنشان می کند که چنین سیاستی به دلیل نیاز به حفظ تعادل در روابط با روسیه و ایالات متحده و آزادی عمل در سوریه است.
به نوشته این روزنامه، "معتبرترین" از چهار سناریوی ذکر شده در سند، پذیرش "الگوی ترکیه" از سوی اسرائیل، تحت فشار امریکا، "الگوی ترکیه" برای ارائه سامانه‌های مرگبار به اوکراین از طریق کشورهای ثالث و در عین حال حمایت از پایان صلح‌آمیز درگیری و ارائه تلاش های میانجیگری است. این سند خاطرنشان می کند که ترکیه با موفقیت حفظ روابط خوب با روسیه را با تلاش برای تامین تسلیحات به اوکراین ترکیب می کند.
Украинский военнослужащий в Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2023
کی‌یف پس از افشای اسناد محرمانه "پلان نظامی" خود را تغییر داد
در این گزارش آمده است: سناریوهای دیگری که می‌تواند اسرائیل را وادار کند تا سیستم‌های تسلیحاتی مرگبار را به اوکراین برساند، بدتر شدن روابط با روسیه است که ممکن است در صورت انتقال "سیستم‌های استراتژیک به ایران" یا کمک به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای تهران رخ دهد. این روزنامه با استناد به این سند می افزاید: استفاده روسیه از سامانه های دفاع هوایی پیشرفته علیه هواپیماهای نظامی اسرائیلی که در سوریه فعالیت می کنند نیز می تواند عاملی بالقوه در بدتر شدن روابط باشد.
در این سند تسلیحات اسرائیلی قابل انتقال به اوکراین از جمله راکت های زمین به هوای باراک-8 و اسپایدر و همچنین راکت های هدایت شونده ضد تانک اسپایک ذکر شده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جنوری گفت که این کشور در حال بررسی تامین سامانه دفاع راکتی گنبد آهنین اوکراین است. در عین حال، اسرائیل تاکنون از ارسال سلاح به اوکراین خودداری کرده است.
پیش از این، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در نشستی با سفرای اتحادیه اروپا گفت که اسرائیل به دلایل عملیاتی به اوکراین تسلیحات نمی‌دهد، علی‌رغم اینکه دولت یهود به حمایت از کی‌یف از طریق کمک‌های بشردوستانه ادامه می‌دهد. علاوه بر این، گانتز قول داد که اسرائیل به اوکراین کمک خواهد کرد تا سیستم‌هایی را برای هشدار اولیه در مورد گلوله‌باران غیرنظامی توسعه دهد، که برای آن دولت یهودی از اوکراینی‌ها اطلاعاتی در مورد نیاز به سیستم‌های دفاع هوایی درخواست کرد.
Президент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2023
طبق اسناد فاش شده امریکا جاسوسی زلنسکی را کرده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала