طبق اسناد فاش شده امریکا جاسوسی زلنسکی را کرده است

© AP Photo / Geert Vanden WijngaertПрезидент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия
Президент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2023
عضو شوید
سی ان ان: اسناد افشا شده پنتاگون نشان می دهد که ایالات متحده از زلنسکی جاسوسی می کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان با استناد به اسناد محرمانه پنتاگون که در فضای مجازی به بیرون درز کرده است، گزارش می دهد که ایالات متحده از ولادیمیر زلنسکی جاسوسی می کرد.
این کانال در بیانیه ای گفت: "یک سند نشان می دهد (اطلاعاتی که) ایالات متحده از زلنسکی جاسوسی می کرده است"
به گزارش سی ان ان، یک منبع نزدیک به زلنسکی از این وضعیت تعجب نکرد و آن را "منتظره" خواند. خاطرنشان می شود که مقامات اوکراینی عمیقاً از نشت اطلاعات ناامید شده اند.
بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، یک گزارش اطلاعاتی ایالات متحده بر اساس داده های اطلاعات الکترونیکی می گوید که زلنسکی در پایان ماه فوریه "پیشنهاد حمله به مکان های استقرار نیروهای روسی در منطقه روستوف" را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ارائه کرد، زیرا اوکراین در اختیار ندارد. تسلیحات دوربرد که قادر به رسیدن به چنین بردی هستند.
Украинский военнослужащий в Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2023
کی‌یف پس از افشای اسناد محرمانه "پلان نظامی" خود را تغییر داد
به گزارش سی ان ان، اطلاعات به دست آمده ممکن است بیانیه های عمومی ایالات متحده در مورد عدم تمایل به ارائه تسلیحات دوربرد اوکراین را به دلیل ترس از اینکه کی یف از آنها برای حمله به اهدافی در داخل قلمرو فدراسیون روسیه استفاده کند، توضیح دهد.
این رسانه ها روز پنجشنبه نوشتند که پنتاگون در حال بررسی یک نشت در شبکه اجتماعی از مطالبی است که وضعیت نیروهای اوکراینی و برنامه های ایالات متحده و ناتو برای تقویت آنها را توصیف می کند. نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که اسناد مربوط به اوایل ماه مارچ ظاهراً در "کانال های تلگرامی طرفدار دولت روسیه" توزیع شده است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، در پاسخ به سوالی در مورد افشای این درز، گفت: فدراسیون روسیه هیچ شکی ندارد که ایالات متحده و ناتو به طور مستقیم یا غیرمستقیم در درگیری دخالت داشته اند.
همزمان، رویترز به نقل از مقامات امریکایی که نامشان فاش نشده است، ادعا می کند که ایالات متحده احتمال جعلی بودن اسناد وارد شده به این شبکه را رد نکرده است. با این وجود، روز جمعه، دفتر ولودیمیر زلنسکی گزارش داد که خود زلنسکی در جلسه ستاد فرماندهی عالی، مسائل مربوط به جلوگیری از افشای اطلاعات مربوط به برنامه‌های نیروهای اوکراینی را مورد بحث و بررسی قرار داده است.
پنتاگون چطور پول ها را برای جنگ خرج می کند.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
اسناد محرم پنتاگون در مورد اوکراین به دست شبکه های اجتماعی افتاد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала