پسکوف توافقات مینسک را بازی با انگشتان خواند

© Sputnik / Sergey Guneevپسکوف فیلترینگ لینکدین را قانونی دانست
پسکوف فیلترینگ لینکدین را قانونی دانست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2023
عضو شوید
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه طی مصاحبه ای با پاول زاروبین برای برنامه "مسکو کرملین پوتین" توافقات مینسک را بازی انگشتانه خواند.
پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: "ما فریب خوردیم و این وضعیت را وخیم تر کرد، رژیم کیف را از بسیاری جهات تحریک کرد، دست آنها را برای سازماندهی قتل عام روس ها در کشورشان آزاد کرد و این یک عملیات نظامی خاص را نزدیک تر کرد."
اواخر سال گذشته، آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان گفت: "توافق مینسک 2014 تلاشی بود برای دادن زمان به اوکراین" تا قوی‌تر شود. بعداً، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور سابق فرانسه، از ادعای او حمایت کرد و خاطرنشان کرد که وضعیت جئوپلیتیکی در آن زمان به نفع اوکراین نبود و غرب به یک نفس نیاز داشت.
XX cъезд партии Единая Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
نیروهای "حافظ صلح" ناتو در اوکراین هدف قانونی ارتش روسیه خواهند بود
هر دو سیاستمدار در نشست سران نرماندی چهار شرکت کردند که در آن بر روی مجموعه ای از اقدامات برای اجرای توافقات مینسک به توافق رسیدند.
بوریس جانسون، صدراعظم سابق بریتانیا، در جریان سفر به کیف در اواخر جنوری، همچنین گفت که مذاکرات فرمت نرماندی یک "تقلید دیپلماتیک" است. و پترو پوروشنکو، رهبر سابق اوکراین، تاکید کرد که امضای توافقنامه های مینسک به کیف 8 سال فرصت داد تا "قوای مسلح، اقتصاد و ائتلاف جهانی طرفدار اوکراین" علیه روسیه بسازد.
به گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، امضاکنندگان توافقنامه مینسک صریحاً اعتراف کردند که این توافقنامه ها برای آماده سازی جنگ علیه روسیه مورد نیاز است.
توافقنامه مینسک برای حل و فصل اوضاع در شرق اوکراین، که در سال 2015 امضا شد، شامل آتش بس، خروج تسلیحات سنگین از خط تماس و همچنین اصلاح قانون اساسی بود که عناصر اصلی آن تمرکززدایی و تصویب بود. قانون در مورد وضعیت ویژه مناطق خاصی از مناطق دونتسک و لوگانسک. کیف هرگز این طرح را محقق نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала