مصاحبه جنرال متقاعد نیروهای هوایی ایالات متحده در مورد برملا شدن اسناد محرمانه پنتاگون

© Photo / U.S. Air Force / Maj. Christopher VasquezСотрудники эскадрильи сетевых операций базы ВВС США Лекленд во время учений по отражению кибератак
Сотрудники эскадрильи сетевых операций базы ВВС США Лекленд во время учений по отражению кибератак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2023
عضو شوید
کارن کویاتکوفسکی میگوید که جاسوسی برای کسانی که بخش آن هستند، چه برای میهن پرستی، فایده شخصی یا ایدیولوژی، بسیار یک بازی هیجان انگیز است.
به گزارش اسپوتنیک، بخش جدیدی از اسناد طبقه بندی شده در سایت های شبکه های اجتماعی منتشر شده است. به نظر می رسد این اسناد در مورد اسرار امنیت ملی ایالات متحده در مورد اوکراین، خاورمیانه و چین باشد.
کارن کویاتکوفسکی، جنرال متقاعد نیروهای هوایی ایالات متحده، تحلیلگر سابق وزارت دفاع ایالات متحده در مصاحبه اظهارات خود را در رابطه با برملا شدن اسناد محرمانه پنتاگون بیان کرد.
چگونه می توانید اهمیت اسناد فاش شده را تخمین بزنید؟ روسیه چگونه می تواند از آنها استفاده کند؟
من فکر می کنم آنها قابل توجه هستند، از نظر محتوا، این اعداد می توانند معلومات شناخته شده روسیه را در مورد تسلیحات اوکراینی دریافتی، وضعیت آنها، وضعیت آموزشی اپراتورهای اوکراینی تایید یا تغییر دهند و می توانند حسی از منافع استراتژیک ایالات متحده در میدان جنگ اوکراین را ایجاد کنند. البته آنچه از وضعیت و آمار میدان جنگ روسیه نشان می دهند، ارزیابی خوبی از کیفیت اطلاعات امریکا در این زمینه است.
چه معلومات جدیدی در مورد میزان تسلیحات غرب به اوکراین کشف شده؟ آیا اطلاعاتی وجود دارد که بتواند فساد را در مورد تدارکات روشن کند؟
جزئیات برخی از اسلایدهایی که من دیدم به اندازه کافی در مقادیر اسلحه و مهمات مشخص است که در صورت مقایسه و ادغام با سایر دانش ها و داده ها، می توان تخمینی از مواد و تسلیحات ناشناخته و احتمالاً مورد علاقه اینترپل انجام داد. و دولت‌هایی در سراسر جهان که بازار سیاه را می‌بینند و بالا می‌برند. این احتمال وجود دارد که داده‌های جدیدی (از تاریخ 1 مارس 2023 در اسلایدهایی که من بررسی کردم) ارائه شده باشد، به ویژه در مورد تاریخ‌های تحویل آینده، برنامه‌های آموزشی، و مقدار مواد موجود در تئاتر در آن زمان - و اکثر این اطلاعات را می‌توان در حال حاضر یا تأیید کرد. نه، نزدیک به 6 هفته پس از این واقعیت.
چرا برملا اسناد همین حالی اتفاق افتاد؟ آیا ارتباطی بین برملا شدن اسناد و اقدامات احتمالی نیروهای اوکراینی وجود دارد؟
افشای این اسلایدها از داخل ستاد مشترک من را به عنوان ناامیدی افراد نظامی یا کارمندان از خود دولت بایدن، و خواست آن برای پیروزی امریکا در برابر روسیه، در جایی که هیچ‌ یک امکان‌پذیر نیست، نشان می‌دهد. همچنین ممکن است تولیدکنندگان اطلاعاتی در داخل پنتاگون یا جاهای دیگر از مطالبات سیاسی برای خروجی شکل‌یافته و متناسب با آن ناامید شوند، خروجی‌ای که تحلیل‌های تحقیق شده و عینی را به منظور همسویی و حمایت از خواسته‌های سیاسی دولت حذف می‌کند.
Вирус-вымогатель на экране ноутбука - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2023
افسر سابق امريكايى: برملا شدن اسناد محرمانه پنتاگون تاثيرى بر درگيرى اوكراين نخواهد داشت
من اصلاً این احساس را ندارم که سربازان اوکراینی یا رهبری آن در کیف هیچ حرکت یا عاملیت واقعی در این جنگ داشته باشند. به جای دفاع از اوکراین، این نیروها در اوایل غرق شدند و بیش از حد همتا شدند، و این روسیه است که اکنون یک موقعیت دفاعی دارد. نیروهای اوکراین نمی توانند به قلمرو سابق خود پیشروی کنند و به جای عقب نشینی به سمت یک موقعیت نگهدارنده، یا حتی سازماندهی مجدد، ارتش اوکراین توسط اربابان سیاسی خود، که به طور قابل توجهی و شاید تنها شامل دولت بایدن است، قربانی و جویده می شود.
هیچ نشانه ای از تعداد نیروهای امریکایی یا ناتو در زمین وجود نداشت که از یک "ضدحمله بهاری" عظیم پشتیبانی کند و من فکر می کنم بسیاری اندازه فیزیکی اوکراین و جغرافیای منطقه ای را که این ضد حمله آغاز می شود دست کم می گیرند.مهمترین بخش این افشاگری ممکن است این باشد که گل، شرایط خاک غالب برای اپریل تا اوایل می است. اگر این افشاگری (به عقیده من یک افشاگری داخلی است، نه یک عملیات خارجی) ممکن است سیاستمداران ایالات متحده و مردم امریکا را هدف قرار دهد و از شک و تردید فزاینده آنها در مورد جنگ نیابتی بایدن حمایت کند.
واکنش دولت امریکا به آسیب پذیری سیستم حفاظت از معلومات پنتاگون چیست؟ پنتاگون از اتخاذ چه اقداماتی مستثنی است؟
من انتظار دارم که یک شکار جادوگران پنتاگون قابل توجه باشد، با کسانی که در اتاق توجیهی ستاد مشترک حضور دارند و کسانی که در اواخر فبروری و اوایل ماه مارچ آن فایل های توجیهی را در SIPRNET دریافت می کنند یا توسعه می دهند. ممکن است اسلایدها قبل از گرفتن و انتشار تصاویر به صورت چاپی از ساختمان خارج شده باشند، که می تواند به این معنی باشد که امنیت الکترونیکی در سیستم SIPRNet به خوبی کار می کند و از دسترسی یا انتقال غیرضروری به آن فایل های الکترونیکی جلوگیری می کند. SIPRNet اخیراً چند ماه پیش توسط قراردادی های دفاعی Booz Allen یک ارتقاء امنیتی و عملکرد بزرگ دریافت کرد.
نیویارک تایمز: با دریافت کردن پول از پدر، ترامپ در شیماهای مشکوک مالیاتی شرکت میکرد (قسمت 1) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
ترامپ خواستار سقوط "بالون جاسوسی" شد
از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که یکی از قراردادیان بوز آلن یا یکی از همتایان پنتاگون بتواند به این اسلایدها دسترسی داشته باشد و آنها را به صورت الکترونیکی از فضای کنترل شده خارج کند. قابل ذکر است، بوز آلن برای مدت کوتاهی کارفرمای اد اسنودن بود و در نتیجه افشاگری گسترده ای که نزدیک به یک دهه پیش رخ داد، به شدت کارمندان و قراردادی های فرعی خود را سرکوب کرد.
جاسوسی برای کسانی که درگیر آن می شوند، چه برای میهن پرستی، فایده شخصی یا ایدیولوژی، بسیار یک بازی هیجان انگیز است. گاهی اوقات نیاز به افرادی است که احساس می‌کنند با ریس خود جدا شده‌اند و اغلب احساس خیانت یا بدرفتاری دارند. این را با پایین آمدن استندردهای استخدام دولت ایالات متحده و ویژگی های فرهنگی نسل جوان ترکیب کنید (کمتر از میهن پرستی شرکتی رنج می برند و بیشتر به دلیل عدم اصالت و ریاکاری سازمانی مشکل دارند) و میتوان تصور کرد که این درز مشروع است. همانطور که برخی از مفسران اشاره کردند، اگر پنتاگون یا سیا بخواهند چیزی را فاش کنند، عموماً آن را مستقیماً به رسانه های جریان اصلی مانند NYT یا WP یا یک رسانه دوستانه اتحادیه اروپا می اندازند، همانطور که با داستان اوکراین در مقابل نورد استریم انجام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала