اولاند و مرکل هشت سال روسیه را فریب دادند تا اینکه اوکراین آماده جنگ شود

© Sputnik / Nikolay Lazarenkoپوتین مرکل و اولاند خواستار برقراری آتش بس در اوکراین از اول سپتامبر شدند
پوتین مرکل و اولاند خواستار برقراری آتش بس در اوکراین از اول سپتامبر شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2023
عضو شوید
والنتینا ماتوینکو گفت که فرانسوا و مرکل باید در مورد تعهد خود به توافق‌نامه‌های مینسک صحبت می‌کردند تا اینکه اوکراین را واقعاً به صلح وادار کنند، که نشد.
به گزارش اسپوتنیک، ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه طی مصاحبه با پاول زاروبین گفت: ما همیشه بارها و بارها فقط با دروغ مواجه شده ایم - آنها یک چیز می گویند، اما چیز دیگر را انجام می دهند، سومی را بیان می کنند. بجایی این که به جهان، با مردم خود سر میز مذاکره بنشینید - آنها از این زمان برای اشباع کردن اوکراین با سلاح و تدارک حمله مسلحانه به قلمرو دانباس، کریمه استفاده کردند".
Председатель Совета Федерации РФ Валентина Матвиенко - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
ماتوینکو درباره ای انفجارهای نورد استریم: تجاوز به چنین پروژه ای بزرگی جنایت قرن است
رئیس مجلس عالی افزود: "و اگر چنین تصمیم گرفته نمی شد، عواقب آن برای ما فاجعه بار بود".
این نماینده پارلمان همچنین گفت که فدراسیون روسیه واقعاً معتقد است که رهبران کشورهای فرمت نرماندی "سیاستمداران جدی هستند و مسئولیت عواقب آن را درک می کنند."
ماتوینکو تاکید کرد: "اما آنها مشکوک بودند که این صادقانه نیست، و آنها فهمیدند که اگر می خواستند مذاکرات صلح داشته باشند، کیف را مجبور می کردند. نه، برعکس، آنها از کیف خواستند تا برای تصرف مسلحانه مناطق آماده شود و هر کاری را خواستند برای تقویت نظام انجام دادند".
Бывший премьер-министр Франции Франсуа Фийон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2017
فرانسوا فیون: نیاز به بازسازی پیوندها با روسیه داریم
پیش از این، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور سابق فرانسه گفته بود که توافق‌نامه‌های مینسک که توسط رهبران روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین منعقد شد، به کیف اجازه داد تا قدرت نظامی خود را افزایش دهد.
پیش از این، آنگلا مرکل که از سال 2005 تا 2021 صدراعظم آلمان را برعهده داشت، گفته بود که "توافق 2014 مینسک تلاشی بود برای دادن زمان به اوکراین" تا قوی‌تر شود. مرکل و اولاند در نشست سران نارماندی چهار شرکت کردند که در آن بر روی مجموعه ای از اقدامات برای اجرای توافقات مینسک به توافق رسیدند. بوریس جانسون، صدراعظم سابق بریتانیا، در جریان سفر به کیف در اواخر جنوری گفت که فرمت نرماندی مذاکرات درباره اوکراین یک "تقلید دیپلماتیک" است. همانطور که لاوروف اعلام کرد، امضاکنندگان توافقنامه مینسک صراحتا اذعان کردند که این توافقات برای آماده کردن جنگ علیه روسیه ضروری بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала