سیاست امریکا: تاسیسات بیولوژیکی باید در بیرون از امریکا باشد

© Photo / Fotolia / Victor MoussaБиологическая опасность
Биологическая опасность - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
عضو شوید
ژنرال کریلوف: تأسیسات بیولوژیکی ایالات متحده در کشورهای ثالث کل مناطق را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاعی رادیویی، کیمیاوی و بیولوژیکی، نیروهای مسلح روسیه در یک نشست خبری گفت: در مناطق آزمایشگاه های زیستی خارجی ایالات متحده، خطر گسترش پاتوژن های خطرناک وجود دارد، کار آنها در کشورهای ثالث تهدیدی جدی برای کل مناطق است.
وی خاطرنشان کرد: "ایالات متحده هرگز تعهدات خود را در زمینه ایمنی تحقیقات در آزمایشگاه های زیستی تحت کنترل خود به طور واضح بیان نکرده است. تیره بودن فعالیت های آنها خطر گسترش پاتوژن های خطرناک را در مناطقی که اجسام زیستی در آن قرار دارند ایجاد می کند. همانطور که بارها و بارها گفته ایم. انتقال خطرناک ترین تحقیقات به خارج از قلمرو ملی بخشی از استراتژی ایالات متحده در زمینه ایمنی زیستی است و در عین حال، قرار دادن اشیاء بیولوژیکی در کشورهای ثالث منافع آنها را در نظر نمی گیرند. این اقدامات امریکا تهدیدی جدی برای جمعیت محلی و کل مناطق است."
به عنوان نمونه ای از چنین تهدیدی، کریلوف به پرونده قاچاق مواد سمی به پایگاه های نظامی امریکا در کوریای جنوبی اشاره کرد. در همین راستا، در آگوست 2021، یک سازمان عمومی کره جنوبی از آزمایشگاه بیولوژیکی فورت دیتریک و ارتش امریکا در کره به دلیل قاچاق مواد سمی به پایگاه‌های نظامی ایالات متحده شکایت کرد.
این شکایت مربوط به این واقعیت است که فرماندهی امریکایی در کوریا از نوامبر 2017 تا جنوری 2019 به طور غیرقانونی مواد خطرناک را به پایگاه های نظامی خود وارد کرده است. در 5 آپریل 2022، مردم کره جنوبی برای اعتراض به آزمایشگاه های بیولوژیکی ایالات متحده در نزدیکی ارتش خود به خیابان ها آمدند. رئیس نیروهای دفاعی رادیویی، کیمیاوی و بیولوژیکی، نیروهای مسلح روسیه به "پایگاه در بوسان" اشاره کرد.
کریلوف تاکید کرد که چنین اعتراضاتی علیه فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی امریکا در خارج از کشور به دور از یک مورد جدا است. پیش از این تظاهرات گسترده ای علیه کار آزمایشگاه های بیولوژیک امریکایی در ارمنستان، قرقیزستان و صربستان برگزار شد.
Сотрудница Центрального НИИ Эпидемиологии Роспотребнадзора в Москве, где разработана и зарегистрирована тест-система на выявление мутации коронавируса N501Y  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
اسامی جدید شرکت کنندگان برنامه های بیولوژیکی نظامی امریکا اعلام شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала