اسامی جدید شرکت کنندگان برنامه های بیولوژیکی نظامی امریکا اعلام شد

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудница Центрального НИИ Эпидемиологии Роспотребнадзора в Москве, где разработана и зарегистрирована тест-система на выявление мутации коронавируса N501Y
Сотрудница Центрального НИИ Эпидемиологии Роспотребнадзора в Москве, где разработана и зарегистрирована тест-система на выявление мутации коронавируса N501Y  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
عضو شوید
وزارت دفاع اسامی جدید شرکت کنندگان در برنامه های بیولوژیکی نظامی امریکا در اوکراین را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دگرجنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع کیمیاوی، بیولوژیکی و تشعشعی نیروهای مسلح روسیه در یک نشست خبری گفت که وزارت دفاع اسامی جدید شرکت کنندگان در برنامه های بیولوژیکی نظامی از میان شهروندان ایالات متحده و اوکراین را اعلام کرد.
وی گفت: "امروز لیست متهمان تحقیقات بیولوژیکی پنتاگون را نشر می کنیم، از جمله: الیوت جاکوبز پرلمن، رئیس سازمان غیردولتی "موسسه بین المللی اج‌ای‌وی (HIV) و بیماری سل (توبرکلوز) " در کیف، به طور مستقیم در ایجاد یک پایگاه آزمایشگاهی برای اجرای تحقیقات بیولوژیکی نظامی در اوکراین مشارکت داشت."
فرمانده ارتش همچنین "گریگ گلاس" را که استاد موسسه بیماری های جدید در دانشگاه فلوریدا است و در مورد شیوع تولارمی در جمهوری های پس از شوروی تحقیق می کند، معرفی کرد. این دانشمند همچنین به اجرای پروژه ی "یو-پی-8" برای گسترش ویروس های تب خونریزی هانتاویروس یا ویروس هانتا در اوکراین نیز مشارکت داشت.
Лаборатория имени Ричарда Лугара в Грузии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2022
اسامی دست اندر کاران پروژه های بیولوژیکی نظامی امریکا در اوکراین منتشر شد
و همچنان پروفسور اندرو استنلی پکوس به عنوان یکی از مشاوران پیشرو برای پروژه U-P-2 در استفاده از سیستم های اطلاعات جغرافیایی، نظارت از راه دور و تشخیص آزمایشگاهی برای تشخیص تولارمی و سیاه زخم در انسان و حیوانات در جمهوری مشارکت داشت.
این جنرال اشاره کرد: "در میان مجریان پروژه های بیولوژیکی نظامی امریکایی شهروندان اوکراینی نیز هستند: ناتالیا رودینا، معاون مدیر کل موسسه دولتی "مرکز آزمایشگاهی منطقه ای کیف" وزارت بهداشت اوکراین و کارمند سابق شرکت امریکایی "بلک و ویج". وی از سال 2020 مشاور فرمانده نیروهای طبی نیروهای مسلح اوکراین در زمینه تشخیص آزمایشگاهی بوده است."
در این پروژه ها، النا نسترووا، مدیر موسسه تحقیقات بهداشت عمومی اوکراین نیز شرکت کرد. او فعالیت شرکت لابیرینت گلوبال هلز را هماهنگ کرد که بین سازمان های دولتی اوکراین و شرکت متابایوتا همکاری می کرد.
در عین حال، واشنگتن پس از توقف اجباری به دلیل شروع عملیات ویژه روسیه، فعالیت های نظامی-بیولوژیکی خود را در اوکراین از سر گرفت.
Скульптура возле здания Министерства иностранных дел в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2023
وزارت خارجه چین: امریکا و ناتو مسئول بحران اوکراین است
کریلوف گفت: "وظایف اصلی در این مرحله ادامه ساخت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین و همچنین گسترش قالب آموزش زیست‌شناسان اوکراینی است."
به گفته کریلوف، حقایق فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی پنتاگون که قبلاً توسط وزارت دفاع روسیه بیان شده بود، واشنگتن را مجبور می‌کند تا ماهیت واقعی کار را پنهان کند. وی تاکید کرد که برای این منظور ایالات متحده نام برنامه مشترک تحقیقات بیولوژیکی را تغییر داد که در واقع با هدف توسعه اجزای سلاح های بیولوژیکی است.
رئیس نیروهای دفاع کیمیاوی، بیولوژیکی و تشعشعی نیروهای مسلح روسیه خاطرنشان کرد: " که این برنامه نام جدیدی به نام "تحقیقات نظارت زیستی" گرفته است. بر اساس این سند، وزارت دفاع قصد دارد تحقیقات مربوط به بیماری های خطرناک را ادامه دهد، مواد بیولوژیکی را جمع آوری کند و آنها را به ایالات متحده ارسال کند."
کریلوف تاکید کرد: در عین حال، واکنش مبهم جامعه جهانی و ترس برخی کشورها از مخالفت با واشنگتن به ایالات متحده اجازه می دهد تا تحقیقات دوگانه در تاسیسات بیولوژیکی اوکراین و سایر کشورهای جهان را ادامه دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала