خبرنگار سوری: حمله کیمیاویی در "دوما" سوریه برای تحقیر دمشق

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر شهر دوما سوریه
شهر دوما سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
عضو شوید
واشنگتن نیز به نوبه خود نه تنها در تلاش است تا دمشق را در عرصه بین المللی بدنام کند، بلکه جامعه سوریه را نیز متفرق کند
به گزارش اسپوتنیک، 5 سال پیش، در 7 اپریل 2018، تعدادی از سازمان های غیردولتی از جمله "کلاه‌سفیدها" اعلام کردند که در شهر دوما در غوطه شرقی از سلاح های کیمیاویی استفاده شده است. بعدها ثابت شد که این حملات صحنه سازی شده بودند.
خبرنگار سوری خالد اسکیف به اسپوتنیک گفت: ایالات متحده نیز سناریوهای مشابهی را در عراق و افغانستان انجام داد: امریکایی ها در این روش سعی می کنند حضور خود را برای غارت بیشتر کشور توجیه کنند. این چیزی است که ما اکنون در سوریه مشاهده می کنیم: "گروه های مسلح این حمله را به منظور بی اعتبار ساختن دمشق به گردن نیروهای امنیتی سوریه انداختند. "کلاه‌سفیدها" همه اینها را برای همین هدف عمومی کردند. بودجه دریافتی این سازمان برای حمایت از شبه نظامیان و گروه های مسلح از جمله جبهه النصره استفاده می شود. و اکنون ما نه تنها در مورد سوریه صحبت نمی کنیم: بالاخره یک پدیده مشابه تقریباً در همه جا رخ می دهد"
چرا عساکر امریکایی زنان و اطفال را در ویتنام به قتل می رساندند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
"سندروم ویتنام" سیاست خارجی امریکا در قبال افغانستان
به گفته خالد اسکیف، واشنگتن نیز به نوبه خود نه تنها در تلاش است تا دمشق را در عرصه بین المللی بدنام کند، بلکه جامعه سوریه را نیز متفرق کند، در این کشور آشوب بپاشد و اقتصاد آن را نابود کند: "البته سازمان‌های غیردولتی در خدمت منافع کشورهای ثالث، چه ایالات متحده و چه بریتانیا، وجود دارند. اما سازمان‌های مستقلی نیز وجود دارند که در میان آنها، به عنوان مثال، هلال احمر که به سیاست خود پایبند است. در مورد کلاه سفیدها، قطعا سازمانی وابسته به سایر بازیکنان است. به هر حال، بریتانیا در حال سرمایه گذاری مبالغ هنگفتی در آنجا است. علاوه بر این، کار کلاه سفیدها در مناطقی متمرکز بود که گروه های مسلح و سازمان های تروریستی از جمله داعش نیز فعالیت های جنایتکارانه خود را انجام می دهند. به عنوان مثال، روسیه از نزدیک می داند که حمله شیمیایی چیست: حداقل زاپوروژیه را به خاطر بسپارید. همه این سازمان‌های غیردولتی به شدت سیاسی هستند، فعالیت‌های آنها به برخی کشورها از جمله بریتانیا و ایالات متحده گره خورده است. مشارکت کارشناسانی که تا حد امکان بی طرف باشند ضروری است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала