بلینکن به عدم آمادگی ایالات متحده برای خروج شتابزده از افغانستان اعتراف کرد

© AP Photo / Tasos KatopodisГоссекретарь США Энтони Блинкен
Госсекретарь США Энтони Блинкен - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
عضو شوید
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت، سقوط سریع کابل در سال 2021 ایالات متحده را غافلگیر کرد و کمبودهایی را در آمادگی وزارت خارجه ایالات متحده برای بدترین سناریو در افغانستان نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، بلینکن روز پنجشنبه پس از انتشار نتایج گزارش پس از اقدام در مورد خروج از افغانستان توسط کاخ سفید، در یک جلسه کارکنان صحبت کرد.
بلینکن گفت: "این [سقوط کابل] به عنوان یک احتمال بسیار کم تلقی می‌شد، اما بدیهی است که امریکا برای رویداد با تأثیر بالقوه بسیار بالا باید کارهای بیشتری برای آمادگی خروج انجام می‌داد."
همانطور که در گزارش ذکر شد، بلینکن در مورد پنج درس به دست آمده توسط وزارت امور خارجه از بررسی بازنگری از جنوری 2020 تا اوت 2021 صحبت کرد. علاوه بر برنامه ریزی ضعیف، این شامل "راهنمای رقابتی و متناقض" از واشنگتن و فقدان اختیارات واضح بود. در طول تخلیه، ردیابی ناکافی امریکایی ها در افغانستان، و عدم تمایل ایالات متحده به "ارسال سیگنال اشتباه به افغان ها و دولت افغانستان"، که در نهایت برنامه های احتمالی خود واشنگتن را "مهار" کرد.
طالبان در آگوست 2021 قدرت را در افغانستان به دست گرفتند و باعث فروپاشی دولت مورد حمایت ایالات متحده و سرعت بخشیدن به خروج نیروهای ایالات متحده شد. در 31 آگوست 2021، نیروهای امریکایی خروج خود از این کشور را تکمیل کردند و به حضور نظامی 20 ساله در آنجا پایان دادند.
خروج نیروهای امریکایی تصاویری از هرج و مرج مطلق در فرودگاه کابل و فراتر از آن را به نمایش گذاشت و کارشناسان این تصاویر را با سقوط سایگون مقایسه کردند. این وضعیت منجر به سرگردانی هزاران متحد افغان و امریکایی ها شد، حمله تروریستی طالبان که 13 سرباز امریکایی و 170 غیرنظامی افغان را کشت و حمله تلافی جویانه ایالات متحده که به اشتباه یک خانواده بی گناه را کشت.
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2023
کربی: تصمیم برای بیرون شدن از افغانستان درست بود/ اکنون توان بیشتری برای پشتیبانی از اوکراین داریم
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала