آیا پیشرفت در ایجاد G5 برای افغانستان وجود دارد؟

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر Спецпредставитель президента РФ по Афганистану, директор второго департамента Азии МИД РФ Замир Кабулов
Спецпредставитель президента РФ по Афганистану, директор второго департамента Азии МИД РФ Замир Кабулов  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2023
عضو شوید
کابلوف: به دلیل مخالفت اسلام آباد با دخالت دهلی نو، هنوز در ایجاد قالب G5 برای حل و فصل مساله افغانستان با مشارکت روسیه، هند، ایران، چین و پاکستان پیشرفت صورت نگرفته است.
ضمیر کابلوف، نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیا در وزارت امور خارجه روز دوشنبه در پاسخ به سوال مرتبط گفت: "خیر، تاکنون [در این موضوع] با توجه به موضع پاکستان که به دخالت هند در این مرحله اعتراض دارد، پیشرفت حاصل نشده است. به همین دلیل هنوز پیشرفت صروت نگرفته است."
Специальный представитель президента России по Афганистану Замир Кабулов  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2023
کابلوف: مردم افغانستان می‌توانند طالبان را از قدرت برکنار کنند
کابلوف افزود: "ما در آینده نزدیک رویدادهای زیادی در رابطه با افغانستان [برنامه ریزی] داریم. نشست وزیران کشورهای همسایه افغانستان و روسیه در 13 اپریل در سمرقند برگزار می شود که در آن درباره افغانستان بحث خواهد شد. " به گفته این دیپلمات، انتظارات از این دیدار بهترین است. نماینده رئیس جمهور روسیه افزود: "اما صبر میکنیم و ببینیم، جلوی پیشرفت خود را نگیریم".
کابلوف در پاسخ به این سوال که آیا نشستی قالب مسکو در مورد افغانستان برنامه ریزی شده است یا خیر، گفت: هنوز برنامه ای وجود ندارد.
پیش از این نماینده ویژه رئیس جمهور طی مصاحبه با مجله هندی "ویک" گفته بود که فدراسیون روسیه پیشنهاد ایجاد یک قالب اساسی و پنج جانبه برای حل و فصل در افغانستان با مشارکت روسیه، هند، ایران، چین و پاکستان را دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала