کابلوف: مردم افغانستان می‌توانند طالبان را از قدرت برکنار کنند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Специальный представитель президента России по Афганистану Замир Кабулов
Специальный представитель президента России по Афганистану Замир Кабулов  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2023
عضو شوید
ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، مدیر این سازمان گفت که جنبش طالبان می تواند توسط مردم افغانستان آواره شود، چراکه در شرایط کنونی زندگی بر آنها دشوار است.
به گزارش اسپوتنیک، کابلوف در مصاحبه با نشریه the week، گفت: "طالبان گاهی اوقات نمی توانند چیزهای خیلی ساده را درک کنند، به ویژه زمانی که هیچ چالشی برای قدرت آنها وجود ندارد. منظور من رقبای جدی است که می توانند آنها را حذف کنند. این به این معنی نیست که چنین چالش هایی بوجود نمی آیند. کسی از بیرون نخواهد بود. این یک واکنش عادی مردم افغانستان خواهد بود، زیرا زنده ماندن در این شرایط برای آنها بسیار دشوار خواهد بود."

وی خاطرنشان کرد که "طالبان مانند دولت های دست نشانده قبلی، خوش شانس هستند که افرادی مانند مردم افغانستان را دارند که تنها با یک لقمه نان و آب می توانند زنده بمانند."

این دیپلمات روسی افزود: "اما بس است. این نمی تواند ادامه یابد. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا از طریق تجارت با افغانستان و ارسال کمک های بشردوستانه از این فشار بر مردم افغانستان بکاهیم و به این کار ادامه خواهیم داد. طالبان باید گام‌های نهادی برای بهبود وضعیت بردارند یا حداقل راه را برای بهبودی باز کنند که در حال حاضر شاهد آن نیستیم."
در اوایل ماه آگوست 2021، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اوت وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه اوت، از فرودگاه کابل که تحت حفاظت نظامیان آمریکایی بود، اتباع کشورهای غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگوست، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر همان سال، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان رئیس وزارت خارجه فعالیت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2023
کابلوف: محروم کردن دختران از آموزش در دانشگاه ها بی معنی است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала