کابلوف: محروم کردن دختران از آموزش در دانشگاه ها بی معنی است

© SputnikКабулов
Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2023
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان قصد دارد درباره ممنوعیت آموزش دختران با مسئولان گروه طالبان گفت و گو کند.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیا در وزارت امور خارجه روسیه، قصد دارد درباره ممنوعیت آموزش دختران با مسئولان گروه طالبان گفت و گو کند.
طالبان می خواهند روسیه ضامن توافقات آنها با امریکا شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2023
ضمیر کابلوف: تلاش های امریکا برای بازگشت به افغانستان نگران کننده است
کابلوف در مصاحبه با خبرگزاری The Week گفت: "آخرین اقدام مقام های گروه طالبان برای محروم کردن دختران از فرصت آموزش در دانشگاه ها بی معنی است. من نمی توانم آن را درک کنم. من می خواهم با رهبری طالبان صحبت کنم و ناراحتی و ناامیدی خود را در میان بگذارم".
یادآوری می کنیم، که پیش از این رسانه های افغانستان گزارش داده بودند، که وزارت تحصیلات عالی در حکومت طالبان دستور تعلیق آموزش دانشجویان دختر در دانشگاه های خصوصی و دولتی افغانستان را صادر کرده است. وزیر تحصیلات عالی گروه طالبان افغانستان گفت، که آموزش دختران در دانشگاه های سکولار خلاف قوانین اسلام و مغایر با سنت های اسلامی است. گروه طالبان همچنین به تمامی سازمان‌های غیردولتی محلی و بین‌المللی در افغانستان دستور داد تا کار کارمندان زن را متوقف کنند. پس از آن، شماری از سازمان های غیردولتی بین المللی کار خود را در افغانستان متوقف کردند. ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، این تصمیم مقام های گروه طالبان افغانستان را ضربه ای به حقوق زنان خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала