واکنش کلیسای ارتدکس روسیه در مورد بازداشت خانگی متروپولیتن پاول

متروپولین پاول
متروپولین پاول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2023
عضو شوید
کلیسای ارتدکس روسیه حبس خانگی متروپولیتن پاول را ادامه بی قانونی های کی‌یف خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر لگویدا، رئیس بخش روابط کلیسا با جامعه و رسانه های اسقف مسکو گفت که حبس خانگی نایب لاورای کیف پچرسک به اتهامات دور از ذهن، ادامه طبیعی بی قانونی رژیم اوکراین است. .
پیش از این گزارش شده بود که نایب لاورای کیف-پچرسک، متروپولیتن پاول (لبد) ویشگورسک و چرنوبیل، برای بازجویی احضار شده است، که باید در ساعت 13:30 به وقت کابل آغاز شود، او به دلیل انتقاد از انشقاق متهم به تحریک نفرت بین مذهبی است. کلیسای ارتدکس اوکراین (OCU). متروپولیتن کارمندان (سرویس امنیتی اوکراین) SBU را که مراسم عبادت را در لاورا تماشا کردند و پس از خطبه او را برای بازجویی همراهی کردند.
لگویدا ر کانال تلگرامش نوشت: "قرار دادن متروپولیتن پاول در حبس خانگی به اتهامات واهی، متأسفانه، ادامه طبیعی بی قانونی مرتکب شده توسط مقامات اوکراینی است. روش "گفتگو" با نمایندگان بزرگترین فرقه مسیحی در اوکراین اینچنین است."
دور جدید درگیری در اطراف لاورای کیف-پچرسک با اطلاع UOC وزارت فرهنگ اوکراین در مورد خاتمه قرارداد اجاره صومعه به صورت یک طرفه آغاز شد، راهبان مجبور شدند لاورا را در 29 مارچ ترک کنند. وزیر فرهنگ اوکراین، الکساندر تکاچنکو، گفت که راهبان می توانند در لاورا بمانند، مشروط بر اینکه به OCU انشقاقی منتقل شوند.
با این حال ، رهبر لاورای کیف-پچرسک ، متروپولیتن پاول (لبد) گفت که هیچ مصالحه ای در مورد لاورا وجود ندارد ، برادران تا آخر خواهند ایستاد. وی همچنین گفت که شکستن قرارداد اجاره ساختمان های لاورا به صورت یک طرفه غیرممکن است، تصمیم دادگاه لازم است، شکایتی در مورد عدم پذیرش فسخ قرارداد اجاره به دادگاه اقتصادی کیف ارائه شد.
در طول سال گذشته، مقامات اوکراین بزرگترین موج آزار و اذیت UOC را در تاریخ اخیر این کشور سازماندهی کردند. مقامات محلی در مناطق مختلف اوکراین با اشاره به ارتباط آن با روسیه تصمیم گرفتند فعالیت UOC را ممنوع کنند و لایحه ممنوعیت واقعی آن در اوکراین به پارلمان این کشور ارائه شد.
مقامات برخی از نمایندگان روحانیون UOC را تحریم کرده اند. سرویس امنیتی اوکراین شروع به باز کردن پرونده های جنایی علیه روحانیون UOC کرد، تا "فعالیت های ضد جاسوسی" را انجام دهد - جستجوی اسقف ها و کشیشان، در کلیساها و صومعه ها، در جستجوی شواهدی مبنی بر "فعالیت های ضد اوکراینی".
متروپولین پاول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2023
رهبر لاورای کی‌یف پچرسک به حبس خانگی فرستاده شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала