- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

قوای مسلح اوکراین از "بمب های هوشمند بال‌دار" امریکایی استفاده می‌کند

© AP Photo / South Korea Defense MinistryИстребитель ВВС Южной Кореи F15K на военных учениях
Истребитель ВВС Южной Кореи F15K на военных учениях  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
عضو شوید
فرماندهی نیروهای اوکراینی استفاده از "بمب های هوشمند" آمریکایی مهمات تهاجم مستقیم مشترک (JDAM) را تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یوری ایگنات، مشاور فرماندهی نیروی هوایی نیروهای اوکراینی، استفاده از "بمب های هوشمند" مهمات تهاجم مستقیم مشترک (JDAM) را تایید کرد.
وی در برنامه تلویزیونی سراسری "یونایتد نیوز" گفت: "ما همچنین از بمب های JDAM استفاده می کنیم. اینها بمب های غربی هستند که هواپیمای ما با آنها اهداف مهمی را با موفقیت مورد اصابت قرار می دهد. این بمب ها اندکی قدرت کمتری دارند، اما بسیار دقیق هستند. او همچنین گفت که اوکراین مایل است تعداد بیشتری از این بمب ها را در اختیار داشته باشد.
قابل ذکر است که در ماه فبروری، مشاور سرپرست جمهوری خلق دونتسک، یان گاگین، اظهار داشت که در آن زمان هیچ گونه مورد استفاده از JDAM، که فاصله آن 72 کیلومتر است، ثبت نشده است، و اگر غرب آن را به کیف تحویل دهد، در دونباس مکان های امن باقی نمی ماند.
Американская высокомобильная ракетно-артиллерийская система оперативно-тактического назначения HIMARS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2023
وزارت دفاع روسیه از رهگیری دوربردترین "بمب هوشمند" نیروهای مسلح اوکراین خبر داد
مهمات تهاجم مستقیم مشترک (JDAM) یک سیستم بمب سرخورده امریکایی با دقت بالا است که توسط بوئینگ در سال 1997 ساخته شده. هدف از این توسعه، تبدیل بمب های معمولی به سلاح های دقیق و موثر بود، و با هزینه‌های مالی نسبتاً پایین طراحی شده است. راهنمایی توسط یک سیستم ناوبری اینرسی ترکیبی و GPS ماهواره ارائه می شود.
تمامی هواپیماهای جنگی نیروی هوایی ایالات متحده و همچنین جنگنده بمب افکن های "میراژ" فرانسه، "میتسوبیشی اف-2 های جاپانی، پاناویا تورنادو اروپایی و "یوروفایتر تایفون" می توانند حامل JDAM باشند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که ارسال تسلیحات به اوکراین از طرف غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل… در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند. "
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала