وزارت دفاع روسیه از رهگیری دوربردترین "بمب هوشمند" نیروهای مسلح اوکراین خبر داد

© US Army / Sgt. Katie Grandori Американская высокомобильная ракетно-артиллерийская система оперативно-тактического назначения HIMARS
Американская высокомобильная ракетно-артиллерийская система оперативно-тактического назначения HIMARS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2023
عضو شوید
وزارت دفاع برای اولین بار از سرنگونی گلوله GLSDB MLRS در منطقه عملیات ویژه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه برای اولین بار از سرنگونی راکت هدایت شونده GLSDB (بمب هوایی "هوشمند" با موتور) در یک منطقه عملیات ویژه خبر داد.
در گزارش روز سه شنبه وزارت دفاع روسیه آمده است:" سیستم های دافع هوا 18 موشک انداز چندگانه HIMARS و یک موشک هدایت شونده GLSDB را در یک روز رهگیری کردند".
این تسلیحات یک توسعه مشترک بوئینگ و سواب سویدنی است که موتور موشک را به بمب هوایی اضافه کرده و آن را برای پرتاب از سیستم های زمینی سازگار کرده است. سواب ادعا می کند که فاصله این گلوله بیش از ۱۵۰ کیلومتر است.
Танк Leopard 2 немецкой армии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2023
آلمان 18 تانک لئوپارد 62А را به اوکراین تحویل داد
گفته میشود که واشنگتن برای اولین بار در جنوری از تحویل این بمب ها به اوکراین خبر داد.
همانطور که کارشناس نظامی مشهور "الکسی لئونکوف" توضیح داد، کیف برای انتقال HIMARS MLRS به سمت خط مقدم، جایی که آنها به اهداف آسیب پذیر ارتش روسیه تبدیل می شوند، به GLSDB نیاز دارد، اما نیروهای مسلح روسیه ابزاری برای مقابله با آن پیدا خواهند کرد.
این کارشناس در مورد مزایای این بمب ها، علاوه بر برد افزایش یافته، به دقت بالای اصابت به اهداف ثابت با هزینه کمتر در مقایسه با گلوله های HIMARS موجود در کیف اشاره کرد. علاوه بر این، GLSDB قادر به انجام مانورهای کوچک، تغییر مسیر پرواز است.
لئونکوف در پایان گفت: نیروهای مسلح روسیه پیش از این در میدان جنگ با چنین مهماتی مواجه نشده اند،"امکان مبارزه با چنین بمب‌ها در سیستم های دافع هوا ما مانند Tor-M2 وجود داشت، Pantsir-S1 نیز می‌تواند روی آنها کار کند. مشروط بر اینکه فعالانه مانور ندهند."
قابل یادآوری است که مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که تحویل تسلیحات خارجی به اوکراین فقط باعث طولانی شدن درگیری می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала