جهان چند قطبی؛ نظر تحلیلگران درباره دکترین جدید سیاست خارجی روسیه

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию
Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
عضو شوید
کارشناسان امریکایی و روسی نظرات خود را در مورد دکترین جدید سیاست خارجی روسیه به اشتراک گذاشتند.
به گزارش اسپوتنیک، پروفسور جو سیراکیوز، کارشناس سیاسی امریکایی و رئیس بخش آینده جهانی در دانشگاه کرتین، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که روسیه به سادگی خود را با تهدیداتی که روسیه و امریکا می بینند تطبیق می دهد. چند هفته پیش، امریکایی‌ها ارزیابی سالانه تهدیدات خود را منتشر کردند. آنها چین را به عنوان دشمن عمومی شماره یک و روسیه را به عنوان دشمن عمومی شماره دو معرفی کرده اند.
این کارشناس علوم سیاسی همچنین افزود: "این بدان معناست که ما از مفهوم دوقطبی جهان بیشتر و بیشتر دور می شویم. ما به سمت دنیای قدرت‌های بزرگ یا چندقطبی حرکت می‌کنیم که نیازمند راه‌حل‌های چندجانبه است."
این کارشناس روس در مورد دکترین جدید نیز اظهار نظر کرد. دیمیتری سوسلو، معاون مرکز مطالعات اروپایی و بین‌المللی در مدرسه عالی اقتصاد روسیه و معاون پژوهشی شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد که روسیه تصمیم گرفته است یک سیاست خارجی جدید اتخاذ کند. مفهوم سیاست زیرا محیط خارجی به طور اساسی و چشمگیر تغییر کرده است.
وی تاکید کرد: "جهان به سرعت به سمت چندقطبی شدن حرکت می کند، در حالی که ایالات متحده در حال مقابله با تلاش برای جلوگیری از تحکیم نظم چند قطبی است. و به عنوان بخشی از تلاش های خود برای حفظ هژمونی خود، یک جنگ ترکیبی همه جانبه را علیه روسیه به راه انداخت."
Президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
پایان سلطه گری امریکا؛ مفاهیم اصلی سیاست جدید خارجی روسیه
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала