- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پدافند هوایی روسیه برای نخستین بار یک موشک جدید اوکراینی "گروم-2" را سرنگون کرد

© Sputnik / Aleksander VilfРоссийская система ПВО С-300ВМ "Антей-2500" на Международном военно-техническом форуме "Армия-2015"
Российская система ПВО С-300ВМ Антей-2500 на Международном военно-техническом форуме Армия-2015 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه گفت: پدافند هوایی روسیه برای نخستین بار یک موشک جدید اوکراینی "گروم-2" را در منطقه عملیات ویژه سرنگون کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه گزارش داد، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه برای نخستین بار یک موشک جدید عملیاتی-تاکتیکی اوکراینی "گروم-2" را در هوا در منطقه عملیات نظامی سرنگون کردند.
در کانال تلگرامی این وزارت آمده است: "در جریان روز، یک موشک عملیاتی - تاکتیکی "گروم-2"، سه راکت از سیستم راکت پرتاب چندگانه هیمارس رهگیری و دو هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی در مناطق شهرک‌های نووآندریوکا و زلنی گی جمهوری خلق دونتسک از بین برده شدند".
Жилые дома, разрушенные в результате обстрелов в Артемовске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پذیرفتن موفقیت نسبی نیروهای مسلح روسیه در آرتموفسک از سوی ستاد کل نیروهای اوکراین
یادآوری می کنیم، که گروم یک سامانه موشکی عملیاتی تاکتیکی است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی توسط دفتر طراحی اوکراینی یوژنویه (Dnepr) توسعه یافت. این پروژه برای نخستین بار در سال 2013 ارائه شد.
به گفته توسعه دهندگان، برد تندر، بسته به نوع موشک، از 50 تا 500 کیلومتر است، که به طور قابل توجهی بیشتر از برد توچکا یو اتروک (از 15 تا 120 کیلومتر) است، که از دوران شوروی در نیروهای اوکراینی باقی مانده است.
در سال های پسین، نمونه های اولیه گروم به طور منظم در رژه های بزرگداشت روز استقلال در کیف شرکت کرده اند، اما هیچ اطلاعات رسمی در مورد نتایج آزمایش اتروک و راه اندازی آن وجود ندارد. به گفته منابع باز، اصلاح گروم-2 یک پرتابگر متحرک با دو موشک زمین به زمین بر روی شاسی یک لاری پنج محور است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала