سیاست ضد روسی امریکا باعث ایجاد جهان چند قطبی دیگر می شود

© Sputnik / Mikhail Metzel  /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден во время встречи в Женеве на вилле Ла Гранж
Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден  во время встречи в Женеве на вилле Ла Гранж - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2023
عضو شوید
تد اسنایدر می گوید، "سیاست ضد روسی که توسط ایالات متحده ادامه دارد، آغاز چند قطبی شدن سیاست بین الملل را نزدیک تر می کند".
به گزارش اسپوتنیک، تد اسنایدر، تحلیلگر American Conservative، می گوید: "رسیدن چند قطبی نزدیکتر است. روسیه که از بازارهای غرب بریده شده بود، مجبور شد چشمان خود را به شرق - به چین، هند، جامعه اوراسیا و همچنین به گروهی از کشورهای تحت تحریم معطوف کند.
به گفته نویسنده، ایالات متحده روسیه را به مثابه تهدید درک می کند، در حالی که چین یک تهدید بلندمدت برای کاخ سفید است. اسنایدر گفت که پکن، متحد دیرینه مسکو، نظم جهانی تک قطبی به رهبری ایالات متحده را به چالش می کشد. ناظر اتحاد روسیه و چین را نشانه ای از "انحراف جیوپولیتیکی تک قطبی" خواند.
Ядерное оружие - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2023
امریکا شکست در مقابله با روسیه را پذیرفت
علاوه بر این، این روزنامه نگار خاطرنشان کرد، بسیاری از کشورها تحت فشار امریکا از اعمال تحریم ها علیه روسیه خودداری می کنند. اسنایدر از جمله این کشورها به هند، برازیل و افریقای جنوبی اشاره کرد. این کشورها نه تنها با اعمال محدودیت موافق نیستند، بلکه روابط شراکتی با مسکو را نیز حفظ می کنند.
نویسنده اظهار داشت: "امریکای لاتین، خاورمیانه و افریقا باور اظهارات مانوی غرب در مورد مبارزه بین خیر و شر و دموکراسی علیه استبداد سخت است.
این روزنامه نگار در پایان گفت که این مناطق "حافظه دارند و وقتی امریکا از روسیه به دلیل "نقض حاکمیت و سرحدات دولتی" انتقاد می کند، بوی ریاکاری به مشام می رسد.
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر مسکو را تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و آمریکا شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و این محدودیت ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی امریکا و متحدانش بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала