امریکا شکست در مقابله با روسیه را پذیرفت

© SputnikЯдерное оружие
Ядерное оружие - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2023
عضو شوید
پولیتیکو: روسیه در روابط با کشورهای افریقایی و آسیایی امریکا را شکست داد.
به گزارش اسپوتنیک، جرمی لیسوبا، نماینده پارلمان جمهوری کنگو در مقاله برای پولیتیکو گفت: در مبارزه برای حمایت از کشورهای روبه انکشکاف، روسیه دست برتر را نسبت به ایالات متحده به دست آورده است.
این سیاستمدار نوشت که ابرقدرت‌ها به روش خود از کشورهای افریقایی و آسیایی می‌خواهند که طرف آن‌ها را بگیرند. اما برخلاف قرن گذشته، این بار این کشورها به سادگی مجبور به انتخاب نیستند و به سختی انجام آن ضروری است. بنابراین، روسیه این را می‌فهمد و غرب نمی‌داند.
Военнослужащие 173-й воздушно-десантной бригады вооруженных сил США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2023
شکست اوکراین، انگیزه مداخله مستقیم امریکا در درگیری
وی همچنین خاطرنشان کرد که افریقا آشکارا عملیات ویژه در اوکراین را محکوم نمی کند و در تحریم ها علیه مسکو شرکت نمی کند. علاوه بر این، روسیه روابط دوستانه ای با برخی از کشورهای افریقایی دارد. به طور مثال، در شرایط کمبود جهانی، ده ها تن کود به مالاوی داد و کنگو چندین قرارداد همکاری با کرملین امضا کرد.
نویسنده درباره روابط مسکو با کشورهای آسیایی به افزایش تجارت بین روسیه و منطقه اشاره کرد در حالی که این رقم با غرب رو به کاهش است. نویسنده افزود، بسیاری از کشورهای آسیایی نیز حمایت از محدودیت های مسکو خودداری کردند.
نویسنده اظهار داشت: غرب باید درک کند که کشورهای در رو به انکشاف تناقضات متعددی را در لفاظی و عملکرد خود مشاهده می کنند.
در طول سال گذشته، نمایندگان کشورهای توسعه یافته به افریقا سفر کرده اند تا در مورد مسائل همکاری و تجارت گفتگو کنند. امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، کین گانگ وزیر دفاع چین، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا و کامالا هریس معاون رئیس جمهور، اولاف شولز صدراعظم آلمان و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدارهای مربوطه را انجام دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала