پاتروشف هرگونه بازگشت تأسیسات نظامی ناتو به افغانستان را غیرقابل قبول خواند

© Sputnik / Алексей НикольскийСекретарь Совета безопасности РФ Николай Патрушев выступает на оперативном совещании президента РФ с постоянными членами Совета безопасности РФ (21 февраля 2022). Москвa
Секретарь Совета безопасности РФ Николай Патрушев выступает на оперативном совещании президента РФ с постоянными членами Совета безопасности РФ (21 февраля 2022). Москвa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
عضو شوید
نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه روز چهارشنبه در نشستی با همکاران سازمان همکاری شانگهای (SCO) در دهلی نو گفت بازگشت نیروهای ناتو به افغانستان غیر قابل قبول است.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه روز چهارشنبه در نشستی با همکاران سازمان همکاری شانگهای (SCO) در دهلی می‌گوید بازگشت تأسیسات نظامی ایالات متحده و ناتو به افغانستان و کشورهای همسایه به هر شکلی مطلقاً غیرقابل قبول خواهد بود.
وی علاوه کرد که وضعیت در افغانستان نه تنها دشوار است، بلکه در حال شکل گیری یک بحران طولانی مدت است. "لازم است به وضعیت افغانستان که یک سال و نیم پس از روی کار آمدن جنبش طالبان در افغانستان، همچنان دشوار است و ماهیت یک بحران طولانی مدت را به خود می‌گیرد، توجه اساسی کرد. "
پاتروشف توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که چالش ها و تهدیدهای مهمی برای امنیت کشورهای سازمان همکاری شانگهای از خاک این کشور نشات می گیرد. او هشدار داد که اینها به ویژه تروریسم، قاچاق غیرقانونی سلاح و مواد مخدر، مهاجرت غیرقانونی و همچنین گسترش ایدئولوژی افراطی است.
ما متقاعد شده‌ایم که واشنگتن و ماهواره‌های آن که مسئول وضعیت بحرانی کشور پس از خروج نیروهای اشغالگر هستند، باید هزینه‌های اصلی مالی بازسازی اقتصاد افغانستان پس از جنگ را تقبل کنند. دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد: ما بازگرداندن اشیاء به هر شکل و به بهانه زیرساخت‌های نظامی ایالات متحده و ناتو به منطقه از جمله کشورهای همسایه افغانستان را مطلقا غیرقابل قبول می‌دانیم.
در 14 آپریل 2021، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اعلام کرد که تصمیم گرفته است به عملیات در افغانستان پایان دهد، که طولانی ترین عملیات نظامی خارجی در تاریخ آمریکا شد. در اوج عملیات ایالات متحده در سال 2010-2013، تعداد نیروهای غربی در افغانستان از 150 هزار نفر گذشت. واحدهای اصلی جنگی آمریکا و ناتو در سال 2014 از افغانستان خارج شدند.
وی گفت: "ما به هر شکل و به هر بهانه ای بازگرداندن اشیاء زیرساخت نظامی آمریکا و ناتو به منطقه از جمله به کشورهای همسایه افغانستان را مطلقا غیرقابل قبول می دانیم".
چرا عساکر امریکایی زنان و اطفال را در ویتنام به قتل می رساندند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
"سندروم ویتنام" سیاست خارجی امریکا در قبال افغانستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала