نشست شورای امنیت ملی سازمان همکاری شانگهای امروز در دهلی برگزار شد

 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
عضو شوید
به گفته منابع، سازمان همکاری شانگهای (SCO) به ریاست هند قرار است امروز در دهلی نو برگزار شود که در آن مشاوران امنیت ملی اعضای سازمان همکاری شانگهای در مورد طیف وسیعی از موضوعات کلیدی گفتگو خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هند امروز میزبان کنفرانس سازمان همکاری شانگهای، آژانس امنیت ملی خواهد بود که طبق گزارش ها، دستور کار آن ارزیابی وضعیت منطقه و به ویژه افغانستان، مقابله با تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر است.
به گزارش خبرگزاری آنی، آجیت دووال، مشاور امنیت ملی هند امروز در نشست سران سازمان همکاری شانگهای-ان اس ای سخنان افتتاحیه را بیان خواهد کرد. گزارش شده است که پاکستان و چین احتمالاً در نشست سازمان همکاری شانگهای - آژانس امنیت ملی حضور خواهند داشت.
اجلاس سازمان همکاری شانگهای احتمالاً وضعیت افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد، زیرا تهدیدهای فزاینده جنگجویان دولت اسلامی خراسان (داعش) در این کشور نگرانی زیادی برای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای دارد.
در همین حال، مقامات بالفعل افغانستان اعلام کردند که نیروهای امنیتی افغان در هفته گذشته چندین مخفیگاه داعش را در کابل و ولایت مزارشریف منهدم کرده اند.
از زمان بازگشت طالبان به قدرت در آگوست 2021، داعش نیز به عنوان شبه نظامیان داعش، حملات وحشیانه را در سراسر کشور افزایش داده است و پشت چندین حادثه تروریستی بوده که منجر به کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی بی گناه شده است.
Секретарь Совета безопасности РФ Николай Патрушев выступает на оперативном совещании президента РФ с постоянными членами Совета безопасности РФ (21 февраля 2022). Москвa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
پاتروشف هرگونه بازگشت تأسیسات نظامی ناتو به افغانستان را غیرقابل قبول خواند
به گزارش هندوستان تایمز، مشاور امنیت ملی سازمان همکاری شانگهای در مورد تهدیدات احتمالی گروه های تروریستی از جمله داعش، القاعده، لشکر طیبه و جیش محمد صحبت خواهد کرد. کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای بر این باورند که این جنگجویان گروه های تروریستی حضور پررنگی در افغانستان دارند.
در حالی که امروز هند میزبان اجلاس سازمان همکاری شانگهای در دهلی نو است، نشست بعدی سازمان همکاری شانگهای نشست وزرای بود که از 27 تا 29 آوریل در دهلی برگزار شد.
سازمان همکاری شانگهای (SCO) یک سازمان بین دولتی است که در سال 2001 تأسیس شد و شامل هشت کشور عضو به نام‌های هند، چین، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала